Zwolnienia monitorowane (outplacement) jako element kształtowania pozytywnego wizerunku organizacji na rynku pracy
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
outplacement, wizerunek firmy, personel, pracownikAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie outplacementu jako jednego z instrumentów kreowania pozytywnego wizerunku korporacyjnego oraz subiektywnego traktowania zasobów ludzkich w organizacji. Artykuł pokazuje podstawowe rodzaje outplacementu i korzyści wynikające z jego zastosowania zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika, a także główne bariery w stosowaniu tego narzędzia. Zwrócono uwagę, że skuteczne zastosowanie outplacementu wymaga uświadomienia jego roli wśród kadry zarządzającej oraz zobrazowania jego pozytywnego wpływu na pracowników organizacji.
Pobrania
Bibliografia
Antczak Z. (2010), Odejścia pracowników z organizacji, [w:] T. Listwan, Zarządzanie kadrami, Warszawa.
Baruk A. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Warszawa.
DBM-Polska, Wyniki badań rynku utplacement w Polsce (2011), http://pl.scribd.com/doc/58283264/DBM-Polska-Wyniki-bada%C5%84-rynku-outplacement-w-Polsce, dostęp: 2.02.2013.
http://www.pbsdga.pl/x.php/1,931/raport-z-badania-na-temat, dostęp: 2.02.2013.
Kalinowski M. (2004), Zwalnianie pracowników, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa.
Listwan T. (2005), Słownik zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa.
Makowski K., Kwiatkiewicz A. (2004), Derekrutacja i outplacement według standardów europejskich, [w:] M. Juchniewicz, Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Warszawa.
Outplacement oczami pracowników – wyniki badania (2009), http://hrstandard.pl/2009/09/03/outplacement-oczami-pracownikow-wyniki-badania, dostęp: 2.02.2013.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 69, poz. 415).
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.