Zwolnienia monitorowane (outplacement) jako element kształtowania pozytywnego wizerunku organizacji na rynku pracy

Autor

  • Piotr Oleksiak Uniwersytet Łódzki Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

outplacement, wizerunek firmy, personel, pracownik

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie outplacementu jako jednego z instrumentów kreowania pozytywnego wizerunku korporacyjnego oraz subiektywnego traktowania zasobów ludzkich w organizacji. Artykuł pokazuje podstawowe rodzaje outplacementu i korzyści wynikające z jego zastosowania zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika, a także główne bariery w stosowaniu tego narzędzia. Zwrócono uwagę, że skuteczne zastosowanie outplacementu wymaga uświadomienia jego roli wśród kadry zarządzającej oraz zobrazowania jego pozytywnego wpływu na pracowników organizacji.

Biogram autora

  • Piotr Oleksiak - Uniwersytet Łódzki

    Dr, adiunkt w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym.

Bibliografia

Antczak Z. (2010), Odejścia pracowników z organizacji, [w:] T. Listwan, Zarządzanie kadrami, Warszawa.

Baruk A. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Warszawa.

DBM-Polska, Wyniki badań rynku utplacement w Polsce (2011), http://pl.scribd.com/doc/58283264/DBM-Polska-Wyniki-bada%C5%84-rynku-outplacement-w-Polsce, dostęp: 2.02.2013.

http://www.pbsdga.pl/x.php/1,931/raport-z-badania-na-temat, dostęp: 2.02.2013.

Kalinowski M. (2004), Zwalnianie pracowników, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa.

Listwan T. (2005), Słownik zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa.

Makowski K., Kwiatkiewicz A. (2004), Derekrutacja i outplacement według standardów europejskich, [w:] M. Juchniewicz, Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Warszawa.

Outplacement oczami pracowników – wyniki badania (2009), http://hrstandard.pl/2009/09/03/outplacement-oczami-pracownikow-wyniki-badania, dostęp: 2.02.2013.

Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 69, poz. 415).

Pobrania

Opublikowane

2013-07-31

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Zwolnienia monitorowane (outplacement) jako element kształtowania pozytywnego wizerunku organizacji na rynku pracy. (2013). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/14, 55-64. https://doi.org/10.25312/

Podobne artykuły

1-10 z 73

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.