Factors of Evaluation of Marketing and Logistic Management of Micro Enterprise – Selected Aspect

Authors

  • Danuta Janczewska Social Academy of Sciences in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

marketing support, micro enterprise logistic process

Abstract

Connecting of marketing and logistic activities is now not co often used in micro enterprises. The future development of micro enterprises depends of abilities and knowledge of marketing and logistic in the same time. Supporting of logistic process by marketing activities will give the more effective and synergic present on the market. Marketing elements are now not using by owners of micro enterprises, and marketing analysis are not often realized, but for the future development it should be involved for the reason of influence on the logistic processes.

Author Biography

  • Danuta Janczewska, Social Academy of Sciences in Łódź

    Dr. Eng. – assistant professor at the Department of Marketing and Logistics.

     

References

Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Wyd. BEL Studio, Warszawa.

Flores Morales L., Qureshi S. (2010), Effects of IT Adoption in MEsin Ethnic Community in USA. Proceedings of SIG GlobDev Third Annual Workshop, Saint Louis, USA December 12.

Grzybowska M., Juchniewicz B. (2010), Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw w Polsce, PARP, Warszawa.

Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Janczewska D. (2011), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie, SAN w Łodzi, t. XI, nr 13.

Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, t. 21, Gdańsk.

Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wyd. C. Beck, Warszawa.

Microenterprise Development Strategy Report (1997), Wahington D.C., February.

Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.

Starczewska-Krzysztoszek M. (2007), Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2006. Raport z badań „Monitoring kondycji sektora MSP 2007”, PKPP Lewiatan, Warszawa.

Stawasz E., Głodek P. (2003), Raport z badania potrzeb innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora MSP w województwie śląskim, Łodź, http://innowacje.dolnyslask.pl/zalaczniki/058_raportzbadaniapotrzeb.pdf, dostęp: 20.08.2014.

Wilmańska A. (red.) (2010), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2009, PARP, Warszawa.

Downloads

Published

2024-06-25

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Factors of Evaluation of Marketing and Logistic Management of Micro Enterprise – Selected Aspect. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 1/18, 39-49. https://doi.org/10.25312/

Similar Articles

1-10 of 151

You may also start an advanced similarity search for this article.