The innovativeness of e-distribution: A case study on the distribution of ceramic tiles
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.24/2017_183-195Keywords:
e-distribution, service quality, process, ceramic tilesAbstract
The aim of this article is to introduce the reader to e-distribution in the framework of e-commerce. The terms “electronic commerce” or e-commerce are common. As a case study, we focused on one company’s (Gres-Bud) problems of distributing ceramic tiles, in particular through the Internet. The article presents issues relating to e-distribution, including consecutive processes, which allow the company to deliver the ordered goods to the customer as soon as possible.
References
Blaik P. (2004), Logistyka, PWE, Warszawa.
Brzeziński M. (2006), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Charlesworth A. (2007), Key concepts in e-commerce, Palgrave Macmillan.
Chmielarz W. (2007), Systemy biznesu elektronicznego, Wydawnictwo Difin, Warszawa
Czubała A. (2001), Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa.
Długosz J. (2009), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa.
Fechner I. (2007), Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań.
Gapys K. (2016), Logistyczny system dystrybucji płytek ceramicznych na przykładzie firmy Gres-Bud, inżynierska praca dyplomowa, Wydział Informatyki, Zarządzania i Transportu, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź, maszynopis niepublikowany.
Guziur P. (2010), Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Handel elektroniczny, http://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/1778,pojecie.html, dostęp:10.07.2017.
Interstitial, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstitial, dostęp: 8.11.2017.
Kapusta F. (2000), Logistyka, Wydawnictwo Terra, Poznań.
Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
Krzyżaniak S. (2002), Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.
Leśniewska A. (2006), Reklama internetowa, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Niemczyk A. (2007), Zapasy i magazynowanie, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.
Norris M., West S. (2001), E-biznes, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa.
Rutkowski K. (2002), Logistyka on-line, PWE, Warszawa.
Sikorski A., Kozłowski R. (2013), Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z. (2003), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Wieczerzycki W. (2005), Giełdy elektroniczne, [w:] M. Ciesielski (red.), Rynek usług logistycznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Wieczerzycki W. (2012), E-logistyka, PWE, Warszawa.
Wojciechowski T. (2010), Dystrybucja i logistyka na rynku towarowym, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.