Quality management of goods and services offered by companies. Basic issues

Authors

  • Zenon Ślusarczyk University of Humanities and Economics in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

Quality management, ISO standards, standardisation, quality certificates

Abstract

Offering quality products is an important part of business management. Such products increase confidence and customer
satisfaction. Quality management covers such core aspects as strategic planning, control, internal and external auditing. The
quality of offered goods and services is an important element of company management. Product quality management is designed
to increase customer trust and satisfaction, increase revenue, and reduce the cost of manufacturing and marketing. This
article discusses basic (in the author’s opinion) issues involved in managing the quality of goods and services offered by companies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Zenon Ślusarczyk, University of Humanities and Economics in Łódź

    Prof. extraordinary Ph.D.

     

References

Chabiera J., Dorosiewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością, CIM, Warszawa.

Hamrol A., Mantura W. (1998), Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, PWN, Warszawa–Poznań.

Kuc B.R. (2002), Audyt wewnętrzny: teoria i praktyka, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa.

Polska Norma, PN-ISO 9000 (1996), Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.

Sitkowski L. (2007), Klienci wybierają firmy ze znakiem jakości, „Rzeczpospolita”, 29.03.2007.

Skrzypek E. (1993), Wdrażanie systemów zapewnienia jakości – doświadczenia przedsiębiorstw, „Problemy Jakości”, nr 1.

Szczepańska K. (1998), Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwo Alfa-Wero, Warszawa.

Tarka A. (2017), Zwykły konsument nie analizuje poszczególnych elementów znaku, „Rzeczpospolita”, 16.08.2017.

Wasilewski L. (1998), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.

Downloads

Published

2017-11-22

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Quality management of goods and services offered by companies. Basic issues. (2017). Innovative Management in Economy and Business, 2/25, 35-42. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Similar Articles

1-10 of 178

You may also start an advanced similarity search for this article.