Quality management of goods and services offered by companies. Basic issues
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
Quality management, ISO standards, standardisation, quality certificatesAbstract
Offering quality products is an important part of business management. Such products increase confidence and customer
satisfaction. Quality management covers such core aspects as strategic planning, control, internal and external auditing. The
quality of offered goods and services is an important element of company management. Product quality management is designed
to increase customer trust and satisfaction, increase revenue, and reduce the cost of manufacturing and marketing. This
article discusses basic (in the author’s opinion) issues involved in managing the quality of goods and services offered by companies.
Downloads
References
Chabiera J., Dorosiewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością, CIM, Warszawa.
Hamrol A., Mantura W. (1998), Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, PWN, Warszawa–Poznań.
Kuc B.R. (2002), Audyt wewnętrzny: teoria i praktyka, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa.
Polska Norma, PN-ISO 9000 (1996), Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.
Sitkowski L. (2007), Klienci wybierają firmy ze znakiem jakości, „Rzeczpospolita”, 29.03.2007.
Skrzypek E. (1993), Wdrażanie systemów zapewnienia jakości – doświadczenia przedsiębiorstw, „Problemy Jakości”, nr 1.
Szczepańska K. (1998), Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwo Alfa-Wero, Warszawa.
Tarka A. (2017), Zwykły konsument nie analizuje poszczególnych elementów znaku, „Rzeczpospolita”, 16.08.2017.
Wasilewski L. (1998), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.