Innovative railway traffic control systems on the PKP Network, part I

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.34/2022_06mdmp

Keywords:

railway traffic control, train traffic safety, interoperability

Abstract

In this article selected modern railway traffic control systems used on the PKP network are discussed. It also presents what the „Technical Specification for Interoperability” (TSI) entails and to what extent it concerns the issue of rail traffic control. The basic differences in the ERTMS/ETCS levels and safety issues are presented. The use of modern railway traffic control devices summarises the development of the railways in technical and organizational terms, and aims to improve the level of safety on the rail network and ensuring the interoperability of rail systems.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mateusz Domański, University of Humanities and Economics in Łódź

    Eng. Mateusz Domański – graduate of engineering studies at the Faculty of Technology and Computer Science at the University of Humanities and Economics in Łódź, author of the diploma thesis ETCS system and its impact on train traffic (Domański, 2022).

  • Maciej Puchała, University of Humanities and Economics in Łódź

    Dr. Eng. Maciej Puchała – assistant professor at the Department of Transport Systems at the Faculty of Technology and Computer Science of the University of Humanities and Economics in Łódź, supervisor of the diploma thesis ETCS system and its impact on train traffic (Domański, 2022).

References

Dąbrowa-Bajon M. (2014), Podstawy sterowania ruchem kolejowym. Funkcje, wymagania, zarys techniki, Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Domański M. (2022), System ETCS i jego wpływ na ruch pociągów, inżynierska praca dyplomowa, Wydział Techniki i Informatyki, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź (maszynopis niepublikowany).

Informacje o interoperacyjności (b.r.), https://www.utk.gov.pl/pl/interoperacyjnosc/informacje-o-interopera-1/14553,Interoperacyjnosc-systemu-kolei.html [dostęp: 24.10.2022].

Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (2017), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa.

Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 Ir-1a (2019a), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa.

Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 Ir-1b (2019b), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa.

Interoperacyjność systemu kolei (2021), https://pl.wikipedia.org/wiki/Interoperacyjno%C5%9B%C4%87_systemu_kolei [dostęp: 24.10.2022].

Krajowy plan wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności „STEROWANIE” (2017), Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa.

Siergiejczyk M. (2018), Bezpieczeństwo transmisji informacji w sieci cyfrowej radiołączności kolejowej, Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

SRK. Systemy sterowania ruchem kolejowym (2022), https://elester-pkp.com.pl/wpcontent/uploads/2022/01/Katalog-rozwiazan-SRK-Elester-pkp.pdf [dostęp: 24.10.2022].

Wontorski P., Kochan A. (2020), Komputerowe systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym. Część 1: Funkcje, elementy i układy, Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Wytyczne techniczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym Ie-4 (WTB- -E10) (2014), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warszawa.

Published

2022-07-09

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Innovative railway traffic control systems on the PKP Network, part I. (2022). Innovative Management in Economy and Business, 1/34, 85-100. https://doi.org/10.25312/2391-5129.34/2022_06mdmp

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

1-10 of 57

You may also start an advanced similarity search for this article.