Controlling w małym warsztacie samochodowym
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
mały warsztat, usługi motoryzacyjne, controllingAbstrakt
W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia z zakresu controlingu w skali mikro i zarządzanie małymi firmami. Autor zdefiniował cele strategiczne firmy, przedstawił strategiczną kartę wyników i mapę, a także ocenił efekty wdrożenia procedur kontrolnych w małym przedsiębiorstwie – obsługa warsztatowa i naprawa samochodów.
Bibliografia
Chachuła D. (2009), Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele, Warszawa.
Griffin R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa.
Hańczka W., Coraz większy import aut używanych do Polski, 2.07.2013, http://motofocus.pl/wiadomosci-rynkowe/10468/coraz-wiekszy-import-aut-uzywanych-do-polski, dostęp: 5.07.2013.
Kaplan R.S., Norton D.P. (2007), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Warszawa.
Marciniak S. (2008), Controlling. Teoria zastosowania, Warszawa.
Największe problemy warsztatów – wyniki ankiety, http://motofocus.pl/publikacje/10455/najwieksze-problemy-warsztatow-wyniki-ankiety, dostęp: 3.07.2013.
Sierpińska M., Niedbała B. (2003), Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Warszawa.
Włodarczyk M., Janczewski J. (2010), Przedsiębiorczość w organizacjach sieciowych w sektorze napraw samochodów, [w:] Z. Zioło, T. Rachwał (red.), „Przedsiębiorczość – Edukacja” nr 6, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.