Rola negocjacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem w relacjach z kontrahentami

Autor

  • Zenon Ślusarczyk Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.23/2016_23-29

Słowa kluczowe:

negocjacje, konflikty, nieporozumienia, style negocjacji, mediacje, komunikowanie

Abstrakt

Artykuł prezentuje rolę negocjacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem w relacjach z kontrahentamiPrzytoczono definicje negocjacji jako proces rozwiązywania zaistniałego konfliktu między dwoma lub więcej stronami i określono je jako rozmowę nad dzielącymi strony podejściami w danej kwestii i próbę porozumienia i określenia dalszej współpracy. Proces negocjacji ma pewną strukturę składającą się z przygotowania rozpoczęcia rozmów, ich przebiegu, zamknięcia rozmów w postaci uzyskanego porozumienia. W podsumowaniu stwierdzono, że znajomość zasad negocjowania przyczynia się do osiągania założonych celów a najczęstszymi powodami negocjacji są: konflikty interesów między podmiotami; trudności w ich rozwiązywaniu za pomocą zwykłych procedur handlowych i administracyjnych.

Biogram autora

  • Zenon Ślusarczyk - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Prof. nadzw. dr hab.

Bibliografia

Bargiel-Matusiewicz K. (2010), Negocjacje i mediacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Cenker E. M. (2002), Negocjacje, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu, Poznań.

Dawson R. (1995), Sekrety udanych negocjacji, Zysk i S-ka, Poznań.

Fisher R., Ury W., Patton B. (1997), Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Nęcki Z. (1995), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Oliwer D. (2004), Jak skutecznie negocjować, Helion, Gliwice.

Stelmaszczyk M. (1992), Negocjowanie kontraktów handlowych. Poradnik dla eksporterów i importerów, CDKHZ, Warszawa.

Tabernacka M. (2009), Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Rola negocjacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem w relacjach z kontrahentami. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/23, 23-29. https://doi.org/10.25312/2391-5129.23/2016_23-29

Podobne artykuły

1-10 z 18

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.