Controlling in a small garage
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
small garage, automotive services, controllingAbstract
This paper presents selected issues of controlling in micro and small firms management. The author defined strategic objectives of the company, presented strategic scorecard and map, and also assessed the effects of implementation of controlling procedures in a small garage servicing and repairing cars.
References
Chachuła D. (2009), Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele, Warszawa.
Griffin R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa.
Hańczka W., Coraz większy import aut używanych do Polski, 2.07.2013, http://motofocus.pl/wiadomosci-rynkowe/10468/coraz-wiekszy-import-aut-uzywanych-do-polski, dostęp: 5.07.2013.
Kaplan R.S., Norton D.P. (2007), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Warszawa.
Marciniak S. (2008), Controlling. Teoria zastosowania, Warszawa.
Największe problemy warsztatów – wyniki ankiety, http://motofocus.pl/publikacje/10455/najwieksze-problemy-warsztatow-wyniki-ankiety, dostęp: 3.07.2013.
Sierpińska M., Niedbała B. (2003), Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Warszawa.
Włodarczyk M., Janczewski J. (2010), Przedsiębiorczość w organizacjach sieciowych w sektorze napraw samochodów, [w:] Z. Zioło, T. Rachwał (red.), „Przedsiębiorczość – Edukacja” nr 6, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.