The nature and importance of communication in business management

Authors

  • Zenon Ślusarczyk University of Humanities and Economics in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

communication, communication processes, enterprise management

Abstract

The concept of communication has two output meanings: wide, according to which this effect is all human communication and narrower, reducing it to verbal communication. Communicating depends crucially on the individual interpretation of the message, though it is based on a group of its importance. Misreading messages may decide to a large extent, the failure of the action taken. Most of the problems that exist in organizations due to incorrect transmission and reception of information. This article analyzes the essence, purpose and importance of communication in business management. Understanding communication processes in organizations is helpful in the diagnosis and later in the training of employees.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Zenon Ślusarczyk, University of Humanities and Economics in Łódź

    Prof. extraordinary. Ph.D.

     

References

Aronson E. (1995), Człowiek – istota społeczna, PWN, Warszawa.

Daszkowski J. (1989), Wpływ pracy grupowej na wysiłek w realizacji zadań, Ossolineum, Wrocław.

Donaldson M.C., Donaldson M. (1999), Negocjacje, Oficyna Wydawnicza Read Me, Warszawa.

Doroszewski W. (1988), Językoznawstwo a kultura umysłowa społeczeństwa, „Roczniki Uniwersytetu Warszawskiego”, nr 7.

Hamilton Ch. (2011), Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa.

James A.F., Stoner R., Freeman E., Daniel R., Gilbert Jr. (2011), Kierowanie, PWE, Warszawa.

Jedynak P. (red.) (2010), Wiedza współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Moszyński W. (2010), Sprawny system komunikacji w organizacji. Zarządzanie komunikacją w organizacji, http://dlafirmy.info.pl/3531_sprawny_system_komunikacji_w_organizacji._zarzadzanie_komunikacja_w_organizacji.htm, dostęp: 29.05.2014.

Nęcki Z. (1995), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Oleksyn T. (2001), Sztuka kierowania, WSZiP im. B. Jańskiego, Warszawa.

Rubinsztejn S.L. (1962), Podstawy psychologii ogólnej, Książka i Wiedza, Warszawa.

Shannon–Weaver model of communication, http://en.wikipedia.org/wiki/Shannon%E2%80%93Weaver_model, dostęp: 9.06.2014.

Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.

Top Employers (2014), „Dziennik Gazeta Prawna”, 7–9.03.2014.

Downloads

Published

2014-10-02

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

The nature and importance of communication in business management. (2014). Innovative Management in Economy and Business, 1/18, 131-144. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Similar Articles

1-10 of 255

You may also start an advanced similarity search for this article.