The nature and importance of communication in business management
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
communication, communication processes, enterprise managementAbstract
The concept of communication has two output meanings: wide, according to which this effect is all human communication and narrower, reducing it to verbal communication. Communicating depends crucially on the individual interpretation of the message, though it is based on a group of its importance. Misreading messages may decide to a large extent, the failure of the action taken. Most of the problems that exist in organizations due to incorrect transmission and reception of information. This article analyzes the essence, purpose and importance of communication in business management. Understanding communication processes in organizations is helpful in the diagnosis and later in the training of employees.
Downloads
References
Aronson E. (1995), Człowiek – istota społeczna, PWN, Warszawa.
Daszkowski J. (1989), Wpływ pracy grupowej na wysiłek w realizacji zadań, Ossolineum, Wrocław.
Donaldson M.C., Donaldson M. (1999), Negocjacje, Oficyna Wydawnicza Read Me, Warszawa.
Doroszewski W. (1988), Językoznawstwo a kultura umysłowa społeczeństwa, „Roczniki Uniwersytetu Warszawskiego”, nr 7.
Hamilton Ch. (2011), Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa.
James A.F., Stoner R., Freeman E., Daniel R., Gilbert Jr. (2011), Kierowanie, PWE, Warszawa.
Jedynak P. (red.) (2010), Wiedza współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Moszyński W. (2010), Sprawny system komunikacji w organizacji. Zarządzanie komunikacją w organizacji, http://dlafirmy.info.pl/3531_sprawny_system_komunikacji_w_organizacji._zarzadzanie_komunikacja_w_organizacji.htm, dostęp: 29.05.2014.
Nęcki Z. (1995), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Oleksyn T. (2001), Sztuka kierowania, WSZiP im. B. Jańskiego, Warszawa.
Rubinsztejn S.L. (1962), Podstawy psychologii ogólnej, Książka i Wiedza, Warszawa.
Shannon–Weaver model of communication, http://en.wikipedia.org/wiki/Shannon%E2%80%93Weaver_model, dostęp: 9.06.2014.
Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
Top Employers (2014), „Dziennik Gazeta Prawna”, 7–9.03.2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.