The innovativeness of e-distribution: A case study on the distribution of ceramic tiles

Authors

  • Karol Gapys Author
  • Maciej Puchała University of Humanities and Economics in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.24/2017_183-195

Keywords:

e-distribution, service quality, process, ceramic tiles

Abstract

The aim of this article is to introduce the reader to e-distribution in the framework of e-commerce. The terms “electronic commerce” or e-commerce are common. As a case study, we focused on one company’s (Gres-Bud) problems of distributing ceramic tiles, in particular through the Internet. The article presents issues relating to e-distribution, including consecutive processes, which allow the company to deliver the ordered goods to the customer as soon as possible.

Author Biographies

  • Karol Gapys

    Eng. – graduate of the Faculty of Computer Science, Management and Transport of the University of Humanities and Economics in Łódź, author of the diploma thesis entitled Logistics distribution system for ceramic tiles on the example of Gres-Bud (2016).

  • Maciej Puchała, University of Humanities and Economics in Łódź

    Dr. Eng. – assistant professor at the Department of Transport Systems at the Faculty of Computer Science, Management and Transport, supervisor of K. Gapys' diploma thesis.

References

Blaik P. (2004), Logistyka, PWE, Warszawa.

Brzeziński M. (2006), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Charlesworth A. (2007), Key concepts in e-commerce, Palgrave Macmillan.

Chmielarz W. (2007), Systemy biznesu elektronicznego, Wydawnictwo Difin, Warszawa

Czubała A. (2001), Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa.

Długosz J. (2009), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa.

Fechner I. (2007), Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań.

Gapys K. (2016), Logistyczny system dystrybucji płytek ceramicznych na przykładzie firmy Gres-Bud, inżynierska praca dyplomowa, Wydział Informatyki, Zarządzania i Transportu, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź, maszynopis niepublikowany.

Guziur P. (2010), Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Handel elektroniczny, http://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/1778,pojecie.html, dostęp:10.07.2017.

Interstitial, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstitial, dostęp: 8.11.2017.

Kapusta F. (2000), Logistyka, Wydawnictwo Terra, Poznań.

Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

Krzyżaniak S. (2002), Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.

Leśniewska A. (2006), Reklama internetowa, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Niemczyk A. (2007), Zapasy i magazynowanie, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.

Norris M., West S. (2001), E-biznes, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa.

Rutkowski K. (2002), Logistyka on-line, PWE, Warszawa.

Sikorski A., Kozłowski R. (2013), Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z. (2003), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Wieczerzycki W. (2005), Giełdy elektroniczne, [w:] M. Ciesielski (red.), Rynek usług logistycznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Wieczerzycki W. (2012), E-logistyka, PWE, Warszawa.

Wojciechowski T. (2010), Dystrybucja i logistyka na rynku towarowym, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa.

Downloads

Published

2024-06-24

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

The innovativeness of e-distribution: A case study on the distribution of ceramic tiles. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 1/24, 181-193. https://doi.org/10.25312/2391-5129.24/2017_183-195

Similar Articles

1-10 of 120

You may also start an advanced similarity search for this article.