Motywacja jako ważny czynnik rozwoju innowacyjnych zachowań pracowników
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
motywacja pracowników, zachowania innowacyjne pracowników, zarządzanie przedsiębiorstwemAbstrakt
W artykule przedstawiono podstawowe stwierdzenia dotyczące znaczenia motywacji (emocji) w innowacyjnych zachowaniach pracowników oraz regulacje prawa pracy i zarządzania personelem. Stwierdzono, że do najważniejszych zadań przedsiębiorców (pracodawcy) należą zaspokajanie potrzeb pracownika adekwatną reakcją na jego osobistą motywację i emocje, głównie poprzez okresową ocenę wyników pracy i formułowanie nowych zadań.
Bibliografia
Barzycka-Banaszyk M. (2010), Prawo pracy, C.H. Beck, Warszawa.
Ekman W.P., Davidson R.J. (red.) (1998), Natura emocji, GWP, Gdańsk.
Gevrig R.J., Zimbardo P.G. (2006), Psychologia i życie, PWN, Warszawa.
Gusiał H. (2007), Teorie emocji i motywacji, Difin, Warszawa.
Kolasiński K. (1996), Prawo pracy znowelizowane, TNOiK, Toruń.
Kuczyński T., Masternak Z., Surgacz H. (2008), Prawo pracy. Zarys wykładu, Difin, Warszawa.
Libera T., Zduńska E. (2003), Pracownik w zakładzie pracy od przyjęcia do zwolnienia, Difin, Warszawa.
Liszcz T. (2010), Prawo pracy, Wolters Kluwer, Warszawa.
Otley K., Jenkins J.M. (2005), Zrozumieć emocje, PWN, Warszawa.
Piątkowski J. (2000), Prawo stosunku pracy w teorii i praktyce, TNOiK, Toruń.
Piątkowski J. (2006), Zagadnienia prawa stosunku pracy, TNOiK, Toruń.
Reykowski J. (1975), Teoria motywacji a zarządzanie, PWE, Warszawa.
Rheinberg F. (2006), Psychologia motywacji, WAM, Kraków.
Salwa Z. (2006), Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, Wyd. LexisNexis, Warszawa.
Strelau J. (2006), Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.