Aplikacje mobilne jako narzędzie realizacji strategii zarzadzania relacją z klientem
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_03kbSłowa kluczowe:
zarządzanie relacjami z klientami, strategia zarządzania relacją z klientem, aplikacje mobilne, satysfakcja użytkowników aplikacji mobilnych, obsługa klienta, obsługa mobilnaAbstrakt
Gwałtowny wzrost popularności smartfonów wpłynął na wiele obszarów biznesowych, takich jak marketing, sprzedaż czy nawet obsługa klienta. Nowe funkcjonalności, jakie oferują telefony, są ważne, nawet z perspektywy przedsiębiorcy, ze względu na rosnącą istotność samoobsługi w aplikacjach mobilnych w odniesieniu do tradycyjnej obsługi klienta. Dodatkowo rynek aplikacji mobilnych zapewnił wielu gałęziom biznesowym nowe źródło pozyskiwania informacji dotyczących produktów, jak i danych o samych klientach. W artykule przytoczono badania z zakresu opinii konsumentów na temat aplikacji mobilnych firm, satysfakcji z ich użytkowania czy bezpieczeństwa danych. Konkluzję stanowią nowe kierunki strategii biznesowych opartych na wykorzystaniu aplikacji mobilnych w wybranych obszarach biznesowych.
Bibliografia
Buchnowska D. (2017), Systemy CRM w dobie konwergencji nowoczesnych technologii informacyjnych, „Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance”, nr 15(4).
Buchwald T., Guzewski T. (2014), System zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwie międzynarodowym, „Progress in Economic Sciences”, Vol. 1.
Domagała M. (2021), Bankowość elektroniczna jako nowa forma dystrybucji usług bankowych na przykładzie wybranych banków, [w:] Harmonizatsiya obliku, audytu taopodatkuvannya v umovakh yevrointehratsi, Wydział Ekonomii i Zarządzania, Dział Rachunkowości i Podatków, Zaporoże.
Elfarmawi W. (2019), Correlation Between Customer Relationship Management System Usage, Product Innovation, And Customer Satisfaction, „Foundations of Management”, Vol. 11(1).
Halligan B. (2020), Przełomowa innowacja w doświadczeniach klientów, https://mitsmr.pl/a/przelomowa-innowacja-w-doswiadczeniach-klientow/DHCB12qXj [dostęp: 1.11.2020].
Klient z danych poskładany (2016), ERP24, https://www.erp24.pl/crm/klient-z-danych-poskladany.html [dostęp: 1.11.2020].
Kozioł M., Bełzowski P., Karaś A. (2019), The use of IT tools and social media in customer relationship management, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, nr 4(44).
Kozłowska J. (2018), Czynniki wpływające na doświadczenia zakupowe według badań KMPG, „Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Zielonej Górze”, nr 9.
Łopaciński K., Łysik Ł. (2016), Wpływ mediów społecznościowych i technologii mobilnych na współczesne procesy zakupowe, „Informatyka Ekonomiczna”, nr 40.
Olszak C., Bartuś K., Billewicz G. (2015), Wykorzystanie systemów klasy CRM w działalności biznesowej przedsiębiorstw – wybrane wyniki badań, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 232.
Olszak C., Billewicz G. (2014), Wdrażanie systemów klasy CRM – etapy i wybrane problemy, „Studia Ekonomiczne”, nr 187.
Poślednik A. (2013), Warunki wdrożenia CRM w przedsiębiorstwach, „Nauki o Zarządzaniu Management Sciences”, Vol. 2(15).
Weinert A. (2016), Wykorzystanie rozwiązań big data w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie”, nr XLIII.
Wróblewska W. (2013), Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) jako źródło sukcesu organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.