Implementing a customer-oriented strategy in companies’ social media output
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_06kbKeywords:
social media, business strategy, customer relationship management strategy, marketing, customer service quality, social media companiesAbstract
Efficient customer services are a challenge for every industry in today’s world. Achieving a high quality of service becomes the main goal for more and more entrepreneurs and this approach has become standard in a competitive environment. One of the best strategies in this case is CRM – Customer Relationship Management. By focusing on customers’ needs and using specific tools, firms can develop a good reputation, introduce innovation in customer service and maximize profits. CRM strategy is evolving quickly because of social media platforms, which can be used for marketing purposes. This article considers new trends and indicators of change in customer services and modern marketing due to social media popularization. The article notes the relevance of social media marketing and indicates that many opportunities exist for some business areas.
References
Bojanowska A. (2018), Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności marketingowej przedsiębiorstw, „Marketing i Rynek”, nr 4.
Budzanowska-Drzewiecka M. (2021), Wyzwania stosowania działań marketingowych poprzez media społecznościowe z perspektywy zintegrowanej komunikacji marketingowej, „Zarządzanie Mediami”, nr 2.
Dziwulski J., Ogrzebacz T. (2017), Media społecznościowe jako element strategii zarządzania relacjami z klientem w dobie globalizacji, [w:] W. Harasim (red.), Wpływ zglobalizowanego świata na zarządzanie, Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, Warszawa.
Gregor B., Stawiszyński M. (2011), E-commerce wobec wyzwań mediów społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 651.
Iwanowska M. (2016), Zrozumieć media (społecznościowe). Perspektywa psychologiczna, [w:] M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, biznes, kultura. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, Novae Res, Gdynia.
Jaska E., Werenowska A. (2016), Promocja marki w mediach społecznościowych, „Handel Wewnętrzny”, nr 2.
Kachniewska M. (2017), Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych, „Studia Oeconomica Posananiensia”, nr 5.
Li F., Larimo J., Leonidou C.L. (2021), Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda, „Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 49.
Lupa-Wójcik I. (2016), Jakość obsługi klienta w mediach społecznościowych na przykładzie Samsung Polska, [w:] E. Skrzypek (red.), Jakość w systemach zarządzania organizacją w nowej gospodarce, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
Scheibe A. (2014), Media społecznościowe a możliwości integracji, „Marketing i Rynek”, nr 11.
Siuda D., Grębosz M. (2017), Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych, „Studia i Prace”, z. 48, nr 2.
Stachowiak-Krzyżan M. (2019), Wykorzystanie mediów społecznościowych przez młodych konsumentów w procesach zakupowych, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, nr 31.
Wróblewska W. (2013), Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) jako źródło sukcesu organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.