Application of the holistic marketing concept in a transport company
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.34/2022_09djjjKeywords:
TSL industry, holistic marketingAbstract
The article discusses the marketing activities in a transport company. The possibility of implementing the concept of holistic marketing in the TSL industry as a new direction of marketing and logistics activity is considered. On the basis of a study of the literature on the subject and a case study, the issues of holistic marketing understood as an integrated activity combining elements of marketing and transport logistics were presented. The results of the cognitive-critical analysis of the world literature presented in the paper indicate the existence of a clear cognitive and research gap when it comes to considerations on the application of holistic marketing in the TSL industry, especially in the area of transport services.
References
Beier F.J., Rutkowski K. (2001), Logistyka, SGH, Warszawa.
Blaik P. (2016), Logistyka, PWE, Warszawa.
Chlipała P. (2014), Marketing relacyjny i marketing wartości – w kierunku paradygmatu zintegrowanego, „Studia Ekonomiczne”, nr 182.
Czyżycki R. (2005), Internet w działaniach marketingowych firmy, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 414.
Doyle P. (2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg, Warszawa.
Dytwald J.A. (1997), Współczesne koncepcje zarządzania korporacjami, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.
El-Ansary A.I. (2005), Relationship Marketing Management: A School in the History of Marketing Thought, „Journal of Relationship Marketing”, Vol. 4, No. 1–2.
FUH Pdr Firma Usługowo Handlowa Damian Rosiński (b.r.), https://panoramafirm.pl/%C5%82%C3%B3dzkie,skierniewicki,krosnowa,47/fuh_pdr_firma_uslugowo_handlowa_damian_rosinski-zjxyzb_pie.html [dostęp: 30.10.2022].
Gilaninia S., Almani A.M., Pournaserani A., Mousavian S.J. (2011), Relationship Marketing: a New Approach to Marketing in the Third Millennium, „Australian Journal of Basic and Applied Sciences”, Vol. 5, No. 5.
Kauf S., Tłuczak A. (2016), Optymalizacja decyzji logistycznych, Difin, Warszawa.
Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2021), Marketing 5.0. Technologie Next Tech, MT Biznes, Warszawa.
Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2017), Marketing 4.0, MT Biznes, Warszawa.
Krychniak A. (2021), Zarządzanie logistyką oraz spedycją w transporcie drogowym na przykładzie przedsiębiorstwa X, praca dyplomowa pod kierunkiem dr inż. Danuty Janczewskiej, Społeczna Akademia Nauk, Łódź.
Mendyk E. (2002), Ekonomika i organizacja transportu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Logistyki, Poznań.
Otto J. (2004), Marketing relacji, C.H. Beck, Warszawa.
Pickton D., Broderick A. (2005), Integrated Marketing Communications, Financial Times, Prentice Hall.
Rafiq M., Ahmed P.K. (2000), Advances in the Internal Marketing Concept Definition, Synthesis and Extension, „Journal of Services Marketing”, Vol. 6.
Ramaswamy V. (2009), Co-Creation of Value – Towards an Expanded Paradigm of Value Creation, „Marketing Review”, No. 6.
Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022 (2022), PARP, Warszawa, https://www.parp.gov.pl/storuuage/publications/pdf/Raport-o-stanie-sektora-maych-i-rednich-przedsibiorstw_13_10_2022.pdf [dostęp: 2.05.2022].
Sagan A. (2003), Marketing relacyjny, Statsoft Polska, Kraków.
Van Buren H.J., Greenwood M. (2008), Enhancing employee voice: Are voluntary employer–employee partnerships enough?, „Journal of Business Ethics”, Vol. 81, No. 1.
Wilkie W.L., Moore E.S. (2012), Expanding Our Understanding of Marketing in Society, „Journal of the Academy Marketing Science”, Vol. 40(1).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.