Wpływ logistyczno-marketingowej obsługi klienta w e-commerce na zakupy w sklepie internetowym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/ziwgib.797

Słowa kluczowe:

handel elektroniczny, logistyczna obsługa klienta, marketing internetowy

Abstrakt

W artykule zanalizowano kluczowe aspekty logistyczno-marketingowej obsługi klienta w e-commerce na przykładzie allegro.pl, największego portalu aukcyjnego w Polsce. Omówiono znaczenie efektywnej logistyki i strategii marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej oraz satysfakcji klientów. Podkreślono również, że sprawna realizacja zamówień, szybkość dostawy, różnorodność opcji dostawy oraz przejrzystość procesu zakupowego są kluczowe w kształtowaniu doświadczeń użytkowników. Omówiono znaczenie synergii między logistyką a marketingiem w e-commerce, wskazując, że zintegrowane podejście umożliwia skuteczne spełnianie potrzeb klientów, jednocześnie optymalizując koszty operacyjne. Allegro.pl jest przedstawiane jako przykład platformy, która skutecznie łączy te elementy, wyznaczając standardy obsługi klienta w polskim e-commerce.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogramy autorów

  • Daniel Tokarski - Uniwersytet Łódzki

    Nauczyciel akademicki w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku Inżyniera budowy przy realizacji inwestycji logistycznych, infrastrukturalnych i mieszkaniowych.

  • Szymon Ruszczyński - Społeczna Akademia Nauk w Warszawie

    Absolwent studiów licencjackich na kierunku logistyka, specjalność Transport–Spedycja–Logistyka na Wydziale Zarządzania Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. 

Bibliografia

Allegro Ads (n.d.), http://www.allegro.pl/ads?utm_source=allegro_internal&utm_campaign=ads-promo&utm_medium=allegro_footer [accessed: 20.01.2025].

Allegro Reklama (n.d.), http://www.allegro.pl/reklama/?utm_source=internal&utm_medium=footer&utm_campaign=link# [accessed: 20.01.2025].

Berkowitz E.N., Kerin R.A., Rudelius W., Crane F.G. (1997), Marketing, London: McGraw Hill Higher Education.

Harrison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Kapelczak K. (2025), Reklama na Allegro czy marketing w wyszukiwarkach? Co wybrać?, http://www.widoczni.com/blog/sprzedaz-i-reklama-na-allegro-czy-sie-oplaca/ [accessed: 20.01.2025].

Majchrzak-Lepczyk J. (2020), Logistyczna obsługa klientów handlu elektronicznego, Poznań: Wydawnictwo UEP.

Michalski E. (2017), Marketing. Podręcznik Akademicki, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Mruk H. (2012), Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Niestrój R. (2012), Istota i znaczenie marketingu, [in:] A. Czubała (ed.), Podstawy marketingu, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Patel N. (2018), Fastest Way to Lose Customers, http://www.neilpatel.com/blog/retaining-customers/ [accessed: 20.01.2025].

Pomoc dla sprzedających (n.d.), http://www.allegro.pl/dla-sprzedajacych/kategoria/allegro-dostawa [accessed: 20.01.2025].

Poznajmy się (n.d.), http://www.about.allegro.eu/pl/o-nas/poznajmy-sie [accessed: 20.01.2025].

Sawicki A. (2016), Digital Marketing, “World Scientific News”, vol. 48, pp. 82–88.

Skorupska J. (2017), E-commerce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szwajlik A. (2017), Segmentacja i pozycjonowanie usług logistycznych, [in:] G. Rosa, M. Jedliński, U. Chrąchol-Barczyk (eds.), Marketing usług logistycznych, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

Tokarski D., Fajczak-Kowalska A. (2024), Optimization of consumer decisions and the impact of selected factors on purchasing behavior in polish e-commerce, “Economics and Environment”, vol. 88, no. 1, pp. 1–11, https://doi.org/10.34659/eis.2024.88.1.728 DOI: https://doi.org/10.34659/eis.2024.88.1.728

Tokarski D., Fałek J. (2025), The impact of logistics customer service in e-commerce on online store purchases, “Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 1(40), pp. 163–176, https://doi.org/10.25312/ziwgib.796 DOI: https://doi.org/10.25312/ziwgib.796

Tokarski D., Wolak D. (2023), The impact of logistics and marketing customer service on e-commerce, “Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series”, no. 178, pp. 693–704, https://doi.org/10.29119/1641-3466.2023.178.36 DOI: https://doi.org/10.29119/1641-3466.2023.178.38

Waniowski P., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M. (2010), Marketing. Teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Placet.

Opublikowane

2025-10-29

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Wpływ logistyczno-marketingowej obsługi klienta w e-commerce na zakupy w sklepie internetowym. (2025). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/41, 173-185. https://doi.org/10.25312/ziwgib.797

Podobne artykuły

11-20 z 89

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.