Sposoby kształtowania przewagi konkurencyjnej we współczesnym turbulentnym otoczeniu
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
organizacja, konkurencja, przewaga konkurencyjnaAbstrakt
Osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej jest prawie dzisiaj niemożliwe. Niemniej jednak organizacje muszą formułować strategię konkurencji, a jej podstawowym narzędziem wciąż jest przewaga konkurencyjna. W artykule autor przedstawia, jak zmieniły się sposoby zdobywania przewagi konkurencyjnej w dzisiejszym turbulentnym świecie.
Bibliografia
Bielski I. (2006), Współczesny marketing. Filozofia, instrumenty, strategie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
Coates T.T., McDermott Ch.M. (2002), An Exploratory Analysis of New Competencies. A Resource Based View Perspective, „Journal of Operational Management”, No. 20.
Davenport T.H. (2006), Competing on Analytics, „Harvard Business Review”, January.
Fuller J., Jawecki G., Muhlbacher H. (2007), Innovation Creation by On-line Basketball Communities, „Journal of Business Research”, No. 60.
Gambardella A., McGahan A.M. (2010), Business-model innovation: general purpose technologies and their implications for industry structure, „Long Range Planning”, No. 43.
Haden P.D., Sibony O., Seander K. (2004), New Strategies for Consumer Goods, „McKinsey Quarterly”, December.
Hamel G., Prahalad C. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
Hoppel E., Thomke S., Sobback M. (2006), Przełomowe innowacje w korporacji 3M, [w:] Zarządzanie innowacją, „Harvard Business Review”, One Press, Warszawa.
Javidan M. (1998), Core Competence: What Does it Mean in Practice?, „Long Range Planning”, No. 1.
Kim W.Ch., Mauborgne R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
Kodama M. (2007), Innovation and Knowledge Creation Through Leadership-based Strategic Community. Case Study on High-tech Company in Japan, „Technovation”, No. 27.
Li X., Montazemi A.R., Yuan Y. (2006), Agent-based Buddy-finding Methodology for Knowledge Sharing, „Information & Management”, No. 43.
Lusch R.F., Vargo S.L., O’Brien M. (2007), Competing Through Service. Insights From Service-dominant Logic, „Journal of Retailing”, No. 1.
McGrath R.G. (2013), Transient Advantage, „Harvard Business Review”, June.
Miltersen K.R., Schwartz E.S. (2004), R&D Investments with Competitive Interactions, NBER Working Paper Series, Cambridge.
Pierścionek Z. (2007), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, PWN, Warszawa.
Porter M.E. (2006), Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice.
Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
Reeves M., Deimler M. (2011), Adaptability: The New Competitive Advantage, „Harvard Business Review”, July–August.
Zenger T. (2013), What Is the Theory of Your Firm, „Harvard Business Review”, June.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.