Sposoby kształtowania przewagi konkurencyjnej we współczesnym turbulentnym otoczeniu

Autor

  • Bartłomiej Stopczyński Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

organizacja, konkurencja, przewaga konkurencyjna

Abstrakt

Osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej jest prawie dzisiaj niemożliwe. Niemniej jednak organizacje muszą formułować strategię konkurencji, a jej podstawowym narzędziem wciąż jest przewaga konkurencyjna. W artykule autor przedstawia, jak zmieniły się sposoby zdobywania przewagi konkurencyjnej w dzisiejszym turbulentnym świecie.

Biogram autora

  • Bartłomiej Stopczyński - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż., adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki.

Bibliografia

Bielski I. (2006), Współczesny marketing. Filozofia, instrumenty, strategie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.

Coates T.T., McDermott Ch.M. (2002), An Exploratory Analysis of New Competencies. A Resource Based View Perspective, „Journal of Operational Management”, No. 20.

Davenport T.H. (2006), Competing on Analytics, „Harvard Business Review”, January.

Fuller J., Jawecki G., Muhlbacher H. (2007), Innovation Creation by On-line Basketball Communities, „Journal of Business Research”, No. 60.

Gambardella A., McGahan A.M. (2010), Business-model innovation: general purpose technologies and their implications for industry structure, „Long Range Planning”, No. 43.

Haden P.D., Sibony O., Seander K. (2004), New Strategies for Consumer Goods, „McKinsey Quarterly”, December.

Hamel G., Prahalad C. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.

Hoppel E., Thomke S., Sobback M. (2006), Przełomowe innowacje w korporacji 3M, [w:] Zarządzanie innowacją, „Harvard Business Review”, One Press, Warszawa.

Javidan M. (1998), Core Competence: What Does it Mean in Practice?, „Long Range Planning”, No. 1.

Kim W.Ch., Mauborgne R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.

Kodama M. (2007), Innovation and Knowledge Creation Through Leadership-based Strategic Community. Case Study on High-tech Company in Japan, „Technovation”, No. 27.

Li X., Montazemi A.R., Yuan Y. (2006), Agent-based Buddy-finding Methodology for Knowledge Sharing, „Information & Management”, No. 43.

Lusch R.F., Vargo S.L., O’Brien M. (2007), Competing Through Service. Insights From Service-dominant Logic, „Journal of Retailing”, No. 1.

McGrath R.G. (2013), Transient Advantage, „Harvard Business Review”, June.

Miltersen K.R., Schwartz E.S. (2004), R&D Investments with Competitive Interactions, NBER Working Paper Series, Cambridge.

Pierścionek Z. (2007), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, PWN, Warszawa.

Porter M.E. (2006), Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice.

Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.

Reeves M., Deimler M. (2011), Adaptability: The New Competitive Advantage, „Harvard Business Review”, July–August.

Zenger T. (2013), What Is the Theory of Your Firm, „Harvard Business Review”, June.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Sposoby kształtowania przewagi konkurencyjnej we współczesnym turbulentnym otoczeniu. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/21, 105-114. https://doi.org/10.25312/

Podobne artykuły

1-10 z 46

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.