Konsumpcja wśród ludzi młodych w Polsce

Autor

  • Karolina Malesa Szkoła Główna Handlowa Autor
  • Tomasz Malesa Uniwersytet Warszawski Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.24/2017_127-140

Słowa kluczowe:

młodość, gospodarstwa domowe ludzi młodych, dochody, wydatki, konsumpcja

Abstrakt

Artykuł porusza problem konsumpcji ludzi młodych w Polsce. Celem artykułu jest omówienie dochodów, wydatków oraz struktury konsumpcji ludzi młodych. Podjęta tematyka została przedstawiona na podstawie analizy danych GUS dotyczącej budżetów gospodarstw domowych w latach 2012-2015. Struktura artykułu jest następująca: po krótkim wprowadzeniu, w pierwszej części tekstu, w sposób syntetyczny, wyjaśniono pojęcie młodości, omówiono zmiany demograficzne zachodzące w Polsce oraz scharakteryzowano segment młodych konsumentów. W drugiej części artykułu przeanalizowano sytuację materialną ludzi młodych (dochody, wydatki oraz strukturę konsumpcji). Syntetyczna konstatacja wieńczy niniejszy tekst.

Biogramy autorów

  • Karolina Malesa - Szkoła Główna Handlowa

    Mgr, Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji.

  • Tomasz Malesa - Uniwersytet Warszawski

    Mgr, doktorant w Katedrze Gospodarki Narodowej Wydziału Zarządzania.

Bibliografia

Berletta M. (2006), Marketing skierowany do kobiet, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.

Budżety gospodarstw domowych za lata 2012–2016 (2017), GUS, Warszawa.

Giannakouris K. (2008), Ageing characterises the demographic perspectives of the European societies, „Eurostat Statistics in Focus”, No. 72.

Katona G. (1960), The Powerful Consumer, McGraw-Hill, New York.

Kieżel E. (2010), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa.

Kusińska A. (red.) (2005), Rodziny ludzi młodych jako uczestnicy rynku. Diagnoza i typologia, PWE, Warszawa.

Ludność. Stan i struktura demograficzno-społeczna – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011 (2013), GUS, Warszawa, http://stat.gov.pl/spisy-powszechne/nsp-2011/nsp-2011-wyniki/ludnosc-stan-i-struktura-demograficzno-spoleczna-nsp-2011,16,1.html, dostęp: 27.10.2017.

Maslow A. (1954), Motivation and Personality, Harper and Row Publishers Inc., New York.

Miczyńska-Kowalska M. (2004), Zachowania konsumenckie, Polihymnia, Lublin.

Mowen J.C. (1987), Consumer Behavior, Macmillan, New York–London.

Mróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

Nowak L. (2009), Uwarunkowania zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Olejniczuk-Merta A. (2001), Rynek młodych konsumentów, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2016 (2017), GUS, Warszawa.

Rudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.

Sowa I. (2002), Identyfikacja preferencji konsumpcyjnych wybranych grup ludności Polski, [w:] E. Kieżel (red.), Konsument i jego wybory rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Szulce H. (2009), Reakcje konsumentów na działania marketingowe przedsiębiorstw handlowych, [w:] R. Niestrój (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa.

Światowy G. (2006), Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.

Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M. (2011), Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań

Zalega T. (2007), Konsumpcja – podstawy teoretyczne, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. (2002), Ekonomika konsumpcji, elementy teorii, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Konsumpcja wśród ludzi młodych w Polsce. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/24, 125-138. https://doi.org/10.25312/2391-5129.24/2017_127-140

Podobne artykuły

1-10 z 54

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.