Cultural conditions of customer communication

Authors

  • Robert Walasek University of Humanities and Economics in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.22/2016_127-137

Keywords:

communication, customer management, enterprise

Abstract

The main objective of the paper is an attempt to define contemporary methods of communication with the customer, to explain how particular communication methods impact on decision-making processes and to determine the benefits obtained from the use of selected communication methods.

Author Biography

  • Robert Walasek, University of Humanities and Economics in Łódź

    Dr., assistant professor.

References

Bernacik M. (2001), Contact center… I co dalej? – siła relacji, „Modern Marketing”, nr 10.

Goodman E.M. (1994), Corporate communication. Theory and practice, University of New York, New York.

Kapituła A. (2012), Współczesne metody komunikacji jako element budowania lojalności klienta, praca magisterska napisana w Katedrze Logistyki WZUŁ, Łódź.

Kaszewski K. (2009), W czym mogę pomóc? Zachowania komunikacyjno-językowe konsultantów i klientów call center, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.

Olsztyńska A. (2005), Znaczenie marketingu wewnętrznego w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej organizacji, materiały konferencyjne Innowacje w Marketingu. Młodzi o Marketingu III, Sopot.

Raman P., Wittmann C.M., Rauseo N.A. (2006), Leveraging CRM for sales: The role of organizational capabilities in successful CRM implementation, „Journal of Personal Selling & Sales Management”, Vol. 26, Issue 1.

Stępnik K. (2008), Komunikacja i komunikowanie w dawnej Polsce, UMCS, Lublin.

Szymura-Tyc M. (2005), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice.

Wajszczuk J. (2005), Międzynarodowe środowisko finansowe – kierunki instytucjonalizacji, Key Text, Warszawa.

Walasek R. (2012), E-komunikacja jako narzędzie tworzenia konkurencyjności przedsiębiorstw – na podstawie badań w firmach logistycznych, [w:] Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. Wydanie Specjalne. Konkurencja, konkurencyjność, przewaga konkurencyjna w rozwoju współczesnych organizacji, PTE, Łódź.

Wiktor W.J. (2001), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa.

Downloads

Published

2024-06-25

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Cultural conditions of customer communication. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 1/22, 127-137. https://doi.org/10.25312/2391-5129.22/2016_127-137

Similar Articles

1-10 of 238

You may also start an advanced similarity search for this article.