Pielęgnowanie zachowań organizacyjnych w firmach wielokulturowych

Autor

  • Ewelina Pietrzak Politechnika Łódzka Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5145.16/2021_12ep

Słowa kluczowe:

wielokulturowość, zarządzanie organizacją, kultura organizacyjna

Abstrakt

Organizacje zaczęły traktować swoich pracowników jako źródło przewagi konkurencyjnej na rynku. Dostrzegły one różne problemy, jakie może napotkać kierownictwo i pracownicy, i rozpoczęli pracę nad rozwiązaniami, które mogą przynieść korzyści zarówno firmie, jak i pracownikom. Zarządzanie różnicami kulturowymi w korporacjach może być wyzwaniem. Choć może się to wydawać łatwe, uznanie wielokulturowych różnic w firmie, aby pracownicy czuli się doceniani i mieli większą siłę woli do podejmowania nowych, ambitnych zadań, jest zadaniem wymagającym i złożonym.

 

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Bibliografia

DuBrin A.J., Leadership – Research Findings, Practice and Skills, Cengage Learning, 2016.

Gosling J., Mintzberg H., The Five Minds of a Manager, “Harvard Business Review”, November 2003, pp. 54–63.

Harvard Business Review Manager’s Handbook. The 17 Skills Leaders Need To Stand Out, Harvard Business Review Press, 2017.

Khan A., Shabbir L., Shahzad F., Impact of organizational culture on organizational performance: An overview, “Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business” 2012, Vol. 3, No. 9, pp. 975–985.

Kotter P.J., What Leaders Really Do, “Breakthrough Leadership – Best of Harvard Business Review”, December 2001, pp. 85–96.

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Pielęgnowanie zachowań organizacyjnych w firmach wielokulturowych. (2024). Civitas Hominibus, 16, 121-124. https://doi.org/10.25312/2391-5145.16/2021_12ep

Podobne artykuły

1-10 z 43

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.