Rola globalizacji w amerykańskim i chińskim przemyśle filmowym. Perspektywa zarządzania międzykulturowego

Autor

  • Patrycja Rybak Politechnika Łódzka Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5145.17/2022_09pr

Słowa kluczowe:

globalizacja, branża filmowa, filmy Marvela

Abstrakt

Głównym celem artykułu było porównanie, analiza i ocena procesu globalizacji w obu branżach filmowych poprzez ocenę sukcesu zagranicznych hitów kinowych, w tym przypadku filmów Marvela, na chińskim rynku w celu sprawdzenia hipotezy sformułowanej na początek. Wszystkie zebrane informacje pozwoliły na wyciągnięcie wniosków.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Bibliografia

Bisset J., Marvel is censoring films for China, and you probably didn’t even notice, n.d., https:// www.cnet.com/culture/entertainment/features/marvel-is-censoring-films-for-china-and-youprobably-didnt-even-notice/ [access: 10.07.2022].

Confucius, n.d., https://plato.stanford.edu/entries/confucius/ [access: 10.07.2022].

Davis R., How the Avengers Became Such a Marvel in China, n.d., https://variety.com/2019/ film/news/avengers-endgame-marvel-universe-china-box-office-1203197686/ [access: 10.07.2022].

Fink R., China and the MCU’s Long Complicated History, n.d., https://movieweb.com/chinese-censorship-in-the-mcu/ [access: 10.07.2022].

Grauso A., 7 Extremely Weird Jobs On Movie Sets (That Are Crazy Important), n.d., https://atomtickets.com/movie-news/weird-jobs-on-movie-sets/ [access: 11.07.2022]

Harrison S., Carlsen A., Škerlavaj M., Marvel’s Blockbuster Machine, n.d., https://hbr.org/2019/07/marvels-blockbuster-machine [access: 10.07.2022].

Kokas A., Hollywood Made in China, University of California Press, 2017, pp. 2–3. Lin L.L., Film Industry in China – statistics & facts, n.d., https://www.statista.com/topics/5776/film-industry-in-china/ [access: 11.07.2022].

Maoism, n.d., https://www.britannica.com/topic/Maoism [access: 11.07.2022].

McCall R., China’s Film Industry: Strategic Opportunities, n.d., https://www.china-briefing.com/news/chinas-film-industry-strategic-opportunities/ [access: 10.07.2022].

MK S., Avengers: Endgame – Why China is a significant market for Marvel film to unseat Avatar’s all-time record, n.d., https://www.firstpost.com/entertainment/avengers-endgamewhy-china-is-a-significant-market-for-marvel-film-to-unseat-avatars-all-time-record-6505811.html [access:10.07.2022].

Nickerson C., Understanding collectivist cultures, n.d., https://www.simplypsychology.org/what-are-collectivistic-cultures.html [access: 10.07.2022].

Song Q., The Failure of Shang-Chi in China: The Role of Politics and Media in Worldwide Film Distribution, n.d., https://medium.com/writ-150-at-usc-fall-2020/the-failure-of-shangchi-in-china-the-role-of-politics-and-media-in-worldwide-film-distribution-4290d3bac6a4 [access: 10.07.2022].

Song X., Hollywood movies and China: Analysis of Hollywood globalization and relationship management in China’s cinema market, “Global Media and China” 2018, Vol. 3(3).

Wedler C., Hollywood’s Economics Are Impressively Capitalistic Despite Its Politics, n.d., https://fee.org/articles/hollywood-s-economics-are-impressively-capitalistic-despite-itspolitics/ [access: 10.07.2022].

Yu W., Marvel’s first Asian superhero fails to win Chinese audiences’ hearts, showing that even kungfu cannot save a movie full of Western stereotypes about China, n.d., https://www.globaltimes.cn/page/202111/1239231.shtml [access: 10.07.2022].

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Rola globalizacji w amerykańskim i chińskim przemyśle filmowym. Perspektywa zarządzania międzykulturowego. (2024). Civitas Hominibus, 17(1), 101-107. https://doi.org/10.25312/2391-5145.17/2022_09pr

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 19

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.