Pielęgnowanie zachowań organizacyjnych w firmach wielokulturowych
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5145.16/2021_12epSłowa kluczowe:
wielokulturowość, zarządzanie organizacją, kultura organizacyjnaAbstrakt
Organizacje zaczęły traktować swoich pracowników jako źródło przewagi konkurencyjnej na rynku. Dostrzegły one różne problemy, jakie może napotkać kierownictwo i pracownicy, i rozpoczęli pracę nad rozwiązaniami, które mogą przynieść korzyści zarówno firmie, jak i pracownikom. Zarządzanie różnicami kulturowymi w korporacjach może być wyzwaniem. Choć może się to wydawać łatwe, uznanie wielokulturowych różnic w firmie, aby pracownicy czuli się doceniani i mieli większą siłę woli do podejmowania nowych, ambitnych zadań, jest zadaniem wymagającym i złożonym.
Pobrania
Bibliografia
DuBrin A.J., Leadership – Research Findings, Practice and Skills, Cengage Learning, 2016.
Gosling J., Mintzberg H., The Five Minds of a Manager, “Harvard Business Review”, November 2003, pp. 54–63.
Harvard Business Review Manager’s Handbook. The 17 Skills Leaders Need To Stand Out, Harvard Business Review Press, 2017.
Khan A., Shabbir L., Shahzad F., Impact of organizational culture on organizational performance: An overview, “Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business” 2012, Vol. 3, No. 9, pp. 975–985.
Kotter P.J., What Leaders Really Do, “Breakthrough Leadership – Best of Harvard Business Review”, December 2001, pp. 85–96.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.