Media społecznościowe TVP Sport jako przykład innowacyjnego zarządzania treściami sportowymi

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.30/2020_02msz

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, TVP Sport, telewizja, internet

Abstrakt

W artykule przedstawiono problematykę zarządzania treściami sportowymi w mediach społecznościowych. Poruszono kwestie oddzielnych strategii na poszczególnych polach eksploatacji oraz udowodniono, że innowacyjne zarządzanie jest możliwe, ale wymaga indywidualnego podejścia oraz odejścia od „strategii cyfrowej”. Jeszcze niedawno mówiło się o „strategii cyfrowej”. Dzisiaj można stwierdzić z pewnością, że tych strategii musi być kilka. Telewizja linearna nadal przyciąga największe zainteresowanie widzów i generuje rekordowe oglądalności, chociaż malejące z roku na rok. Posiadanie serwisu internetowego jest kluczowe w świecie cyfrowym. Potrzebne są jednak zupełnie różne, ale koherentne strategie w mediach społecznościowych: na YouTubie – dedykowane formaty wideo oraz influencerzy, na Facebooku – tworzenie interesujących postów wymuszających zaangażowanie użytkownika oraz promocja płatnymi postami, na Twitterze – interakcja i szybkość reakcji, ale w skondensowanej formie, na Instagramie zaś materiały zakulisowe i zdjęcia. Artykuł pokazuje, jak zarządzać poszczególnymi kanałami w mediach społecznościowych, daje odpowiedź na pytanie, czy innowacyjne zarządzanie jest możliwe w wirtualnym świecie, namawia do rezygnacji ze standardowej „strategii cyfrowej”.

Biogram autora

  • Marek Szkolnikowski

    magister Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim, absolwent MBA w Szkole Głównej Handlowej, dyrektor TVP Sport, wiceprzewodniczący Komitetu Sportowego Eurowizji, członek Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego, wykładowca, dziennikarz, ekspert do spraw mediów, posiadacz dwóch najwyższych certyfikatów językowych z niemieckiego i angielskiego, beneficjent wielu międzynarodowych stypendiów, m.in. Komisji Europejskiej, Instytutu Austriackiego, Fundacji Hrabiny Marion Doenhoff.

Bibliografia

Davies S. (2020), Decoding the social media algorithms in 2020. The ultimate guide. Unwrapping the riddles in a mystery, https://www.stedavies.com/social-media-algorithms-guide/ [dostęp: 12.04.2020].

Kemp S. (2020), Digital 2020: Poland, https://datareportal.com/reports/digital2020-poland [dostęp: 26.04.2020].

Kurdupski M. (2020), TVP Sport liderem oglądalności w 2019 roku, Eleven Sports 1 z największym wzrostem, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-sportowych-2019-rok-tvp-sport-liderem [dostęp: 4.04.2020].

Pallus P. (2020), Telewizję w 2019 roku oglądaliśmy krócej. Królował Polsat, ale TVP ma też powód do zadowolenia, https://businessinsider.com.pl/media/tv -radio/ogladalnosc-telewizji-w-2019-roku-dane-nielsena/ffwwf89 [dostęp: 28.04.2020].

Roguski A. (2020), Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www. whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ [dostęp: 8.04.2020].

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Media społecznościowe TVP Sport jako przykład innowacyjnego zarządzania treściami sportowymi. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/30, 25-36. https://doi.org/10.25312/2391-5129.30/2020_02msz

Podobne artykuły

1-10 z 66

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.