Kreowanie wizerunku miasta przy użyciu narzędzi marketingu mix na przykładzie miasta Lublin
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09knSłowa kluczowe:
marketing, marketing terytorialny, promocja miasta, media społecznościowe, 4PAbstrakt
Narzędzia marketingowe są wykorzystywane z powodzeniem w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest promocja miasta lub danego regionu. Wszystkie działania mające na celu poznanie potrzeb mieszkańców, wprowadzenie zmian, które pozwoliłyby je zaspokoić, a także zwiększenie popularności danego regionu można nazwać marketingiem terytorialnym. Artykuł ma na celu ukazanie kierunków rozwoju miasta poprzez analizę zmian, jakie zaszły w nim w ostatnich latach przy uwzględnieniu najważniejszych sposobów promocji Lublina.
Bibliografia
Chrząścik M. (2012), Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu terytorialnego, „Administracja i Zarządzanie”, nr 9.
Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Gnat A. (2015), Rola mieszkańców w komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Tarnowo Podgórne, „Handel Wewnętrzny”, nr 4(357).
Lublin. Miasto inspiracji, Urząd Miasta Lublin, https://lublin.eu
Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Szajc S., Żyśko R. (2012), Strategia rozwoju Lublina na lata 2013–2020, https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/mieszkancy/edukacja/dla_studenta/miejski_program_stypendialny_2019-2020/strategia_rozwoju_lublina_2013-2020.pdf
Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków.
Wodyński W. (2007), Strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych, „Współczesna Ekonomia”, z. 1, nr 3.
Wyrwisz J. (2015), City placement w promocji Lublina, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 40.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.