Kreowanie wizerunku miasta przy użyciu narzędzi marketingu mix na przykładzie miasta Lublin

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09kn

Słowa kluczowe:

marketing, marketing terytorialny, promocja miasta, media społecznościowe, 4P

Abstrakt

Narzędzia marketingowe są wykorzystywane z powodzeniem w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest promocja miasta lub danego regionu. Wszystkie działania mające na celu poznanie potrzeb mieszkańców, wprowadzenie zmian, które pozwoliłyby je zaspokoić, a także zwiększenie popularności danego regionu można nazwać marketingiem terytorialnym. Artykuł ma na celu ukazanie kierunków rozwoju miasta poprzez analizę zmian, jakie zaszły w nim w ostatnich latach przy uwzględnieniu najważniejszych sposobów promocji Lublina.

Biogram autora

  • Klaudia Nowak - Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

    Wydział Inżynierii Produkcji, kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji, Studenckie Koło Naukowe Zarządzania i Ekonomii.

Bibliografia

Chrząścik M. (2012), Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu terytorialnego, „Administracja i Zarządzanie”, nr 9.

Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Gnat A. (2015), Rola mieszkańców w komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Tarnowo Podgórne, „Handel Wewnętrzny”, nr 4(357).

Lublin. Miasto inspiracji, Urząd Miasta Lublin, https://lublin.eu

Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Szajc S., Żyśko R. (2012), Strategia rozwoju Lublina na lata 2013–2020, https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/mieszkancy/edukacja/dla_studenta/miejski_program_stypendialny_2019-2020/strategia_rozwoju_lublina_2013-2020.pdf

Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.

Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków.

Wodyński W. (2007), Strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych, „Współczesna Ekonomia”, z. 1, nr 3.

Wyrwisz J. (2015), City placement w promocji Lublina, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 40.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Kreowanie wizerunku miasta przy użyciu narzędzi marketingu mix na przykładzie miasta Lublin. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/32, 121-130. https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09kn

Podobne artykuły

1-10 z 58

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.