Mobile applications as a tool for implementing customer relationship management strategies
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_03kbKeywords:
customer relationship management, customer relationship management strategy, mobile applications, satisfaction of mobile application users, customer service, mobile serviceAbstract
The rapid increase in the popularity of smartphones has affected many business areas such as marketing, sales and even customer service. The new functionalities of mobile phones are significant from an entrepreneurial perspective due to the increasing importance of self-service in mobile phone applications over traditional customer service. In addition, the mobile app market has provided many business sectors with a new source for obtaining information about products as well as data about customers. This article presents the results of research on customers’ perspective on mobile phone applications, their security and functionality. The conclusion refers to the usefulness of mobile applications for developing business strategy in some areas of business.
References
Buchnowska D. (2017), Systemy CRM w dobie konwergencji nowoczesnych technologii informacyjnych, „Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance”, nr 15(4).
Buchwald T., Guzewski T. (2014), System zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwie międzynarodowym, „Progress in Economic Sciences”, Vol. 1.
Domagała M. (2021), Bankowość elektroniczna jako nowa forma dystrybucji usług bankowych na przykładzie wybranych banków, [w:] Harmonizatsiya obliku, audytu taopodatkuvannya v umovakh yevrointehratsi, Wydział Ekonomii i Zarządzania, Dział Rachunkowości i Podatków, Zaporoże.
Elfarmawi W. (2019), Correlation Between Customer Relationship Management System Usage, Product Innovation, And Customer Satisfaction, „Foundations of Management”, Vol. 11(1).
Halligan B. (2020), Przełomowa innowacja w doświadczeniach klientów, https://mitsmr.pl/a/przelomowa-innowacja-w-doswiadczeniach-klientow/DHCB12qXj [dostęp: 1.11.2020].
Klient z danych poskładany (2016), ERP24, https://www.erp24.pl/crm/klient-z-danych-poskladany.html [dostęp: 1.11.2020].
Kozioł M., Bełzowski P., Karaś A. (2019), The use of IT tools and social media in customer relationship management, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, nr 4(44).
Kozłowska J. (2018), Czynniki wpływające na doświadczenia zakupowe według badań KMPG, „Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Zielonej Górze”, nr 9.
Łopaciński K., Łysik Ł. (2016), Wpływ mediów społecznościowych i technologii mobilnych na współczesne procesy zakupowe, „Informatyka Ekonomiczna”, nr 40.
Olszak C., Bartuś K., Billewicz G. (2015), Wykorzystanie systemów klasy CRM w działalności biznesowej przedsiębiorstw – wybrane wyniki badań, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 232.
Olszak C., Billewicz G. (2014), Wdrażanie systemów klasy CRM – etapy i wybrane problemy, „Studia Ekonomiczne”, nr 187.
Poślednik A. (2013), Warunki wdrożenia CRM w przedsiębiorstwach, „Nauki o Zarządzaniu Management Sciences”, Vol. 2(15).
Weinert A. (2016), Wykorzystanie rozwiązań big data w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie”, nr XLIII.
Wróblewska W. (2013), Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) jako źródło sukcesu organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.