Warsztaty samochodowe w perspektywie nadchodzącej ewolucji transportu i zmian w mobilności indywidualnej
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.23/2016_113-125Słowa kluczowe:
warsztat samochodowy, ewolucja transportu, indywidualna mobilnośćAbstrakt
W artykule przedstawiono perspektywę ciągłego podejścia do ewolucji transportu i zmian w mobilności indywidualnej oraz wynikających z nich czynników wpływających na branżę garażową. Czynnikami tymi były: zdobywanie nowej wiedzy i umiejętność wykorzystania rosnącej ilości informacji, uzupełnianie i aktualizowanie serwisu nowoczesnych urządzeń, zmiany w procesach obsługi klienta, wzrost świadomości ekologicznej, praktyczne strategie zapobiegania awariom, konsolidacja i szersza współpraca z innymi warsztatami, kompleksowy zakres usług, a także stała dostępność. W podsumowaniu zawarto pogląd, że samochód pozostanie głównym środkiem transportu zarówno indywidualnego, jak i zbiorowego. Brak dowodów wskazujących, że w najbliższej przyszłości można je wyeliminować z użycia i zastąpić innymi środkami.
Pobrania
Bibliografia
Balcewicz J. (2014), Infrastruktura drogowa dla alternatywnych paliw, http://www.cire.pl/pliki/2infrastrukturadlapaliwalternatywnych.pdf, dostęp: 5.08.2016.
Bosch na targach Automechanika (2016), http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/6953/bosch-na-targach-automechanika.html, dostęp: 22.10.2016.
Branża Motoryzacyjna: Raport 2015 (2015), Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Warszawa.
Caban J., Droździel P., Sieńko J. (2014), Wybrane materiały konstrukcyjne w budowie pojazdów samochodowych, „Logistyka”, nr 4, http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/298-artykuly-na-plycie-cd-1/3879-artykul, dostęp: 5.08.2016.
Car-sharing Toyoty w Grenoble ma szansę na komercjalizację (2016), http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-car-sharing-toyoty-w-grenoble-ma-szanse-na-komercjalizacje,nId,2243516?dl=motoryzacja-producenci, dostęp: 5.08.2016.
Co dwa lata ilość danych na świecie wzrasta przeszło dwukrotnie – nowe zadania i możliwości informatyki związane ze zjawiskiem Big Data (2011), EMC Corporation, http://poland.emc.com/about/news/press/2011/20110628-01.htm, dostęp: 5.08.2016.
Corwin S., Vitale J., Kelly E., Cathles E. (2015), The future of mobility. W jaki sposób techniki transportowe i trendy społeczne tworzą nowe ekosystemy gospodarcze, Deloitte University Press, Deloitte Development LLC.
Giełzak M. (2016), Transport 4.0, czyli podróżowanie w czasach sparing economy, http://wethecrowd.pl/transport-4-0-czyli-podrozowanie-w-czasach-sharing-economy/, dostęp: 5.08.2016.
Jaka jest naprawdę branża motoryzacyjna w Polsce. Know-how, produkcja, dystrybucja, usługi – raport 2010 (2010), Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Warszawa.
Janczewski J. (2012), Wybrane problemy logistyki zwrotnej w branży usług motoryzacyjnych, ZIwGiB, nr 1(14).
Janczewski J. (2015), Wynajem jako forma współużytkowania samochodów Wybrane kwestie, ZIwGiB, nr 2.
Kauf S. (2016), Przyszłość mobilności indywidualnej – kreowanie sieci mobilności, „Logistyka”, nr 3.
Koszty napraw niższe o 80 %! Ciekawy pomysł Niemców (2016), http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-koszty-napraw-nizsze-o-80-ciekawy-pomysl-niemcow,nId,2254872?dl=motoryzacja-ciekawostki, dostęp: 19.08.2016.
Kuciński M. (2013), Większa efektywność floty z FleetFirst, http://truckfocus.pl/specjalne/7256/wieksza-efektywnosc-floty-z-fleetfirst, dostęp: 5.08.2016.
Mroczkowski J. (2014), Jak w przyszłości będzie wyglądał serwis samochodowy?, Newseria, http://www.biznes.newseria.pl/komunikaty/motoryzacja/jak_w_przyszlosci,b352126076, dostęp: 5.08.2016.
Owczarzak W. (2015), Pojazdy autonomiczne na przykładzie samojeżdżącego samochodu Google’a, „Logistyka”, nr 3, http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/333-artykuly-na-plycie-cd-1/7946-owczarzak-pojazdy-autonomiczne, dostęp: 5.08.2016.
Remisiewicz M. (2015), Uberyzacja – wielki przełom czy pułapka?, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86197.asp?soid=AD91F8EC92334FB1B2CF8C3A24F85777, dostęp: 5.08.2016.
Rubin G., Omieljanowicz M., Świda O. (2014), Przyszłość organizacji ruchu drogowego przy wykorzystaniu nowych standardów transmisji danych pojazd–pojazd oraz pojazd–otoczenie, „Logistyka”, nr 4, http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/306-artykuly-na-plycie-cd-5/4671-artykul, dostęp: 5.08.2016.
Słownik języka polskiego (2016), PWN, http://sjp.pwn.pl/sjp/mobilny;2484088.html, dostęp: 6.05.2016.
Stasiak W. (2015), Serwis na kołach, http://www.flota.com.pl/we_flocie/101/serwis_na_kolach.html, dostęp: 5.08.2016.
Szołtysek J. (2011), Kreowanie mobilności mieszkańców miast, Wolters Kluwer, Warszawa.
Sztumski W. (2008), Paradoksalne społeczeństwo wiedzy, „Sprawy Nauki”, nr 11–12, http://www.sprawynauki.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=895&Itemid=35, dostęp: 5.08.2016.
Tomaszewski A. (2013), Samochody jak pliki z sieci, http://www.coslychacwbiznesie.pl/biznes/samochody-jak-pliki-z-sieci, dostęp: 5.08.2016.
Włodarczyk M., Janczewski J. (2010), Przedsiębiorczość w organizacjach sieciowych w sektorze napraw samochodów, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, nr 6.
Włodarczyk M., Janczewski J. (2011), Warsztaty samochodowe w warunkach globalizacji, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, nr 7.
Włodarczyk M., Janczewski J. (2013), Zarządzanie logistyką zwrotną w usługach motoryzacyjnych, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, nr 9.
Współdziel i rządź! Twój nowy model biznesowy jeszcze nie istnieje (2016), PwC Polska, https://www.pwc.pl/pl/pdf/ekonomia-wspoldzielenia-1-raport-pwc.pdf, dostęp: 5.08.2016.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.