Realizacja strategii zorientowania na klienta w działaniach firm w mediach społecznościowych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_06kb

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, strategia biznesowa, strategia zarządzania relacją z klientem, marketing, jakość obsługi klienta, firmy w mediach społecznościowych

Abstrakt

Efektywna obsługa klienta jest dużym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie. Coraz więcej firm skupia się na poprawie jakości obsługi, co w konkurencyjnym środowisku staje się jednym z głównych celów przedsiębiorstwa. Jedną z bardziej skutecznych strategii biznesowych w tym obszarze jest strategia zarządzania relacją z klientem. Poprzez skupienie na potrzebach klientów oraz wdrożenie odpowiednich narzędzi wspomagających obsługę przedsiębiorstwa mogą poprawić reputację oraz zwiększyć zyski. Strategia CRM ewoluuje w szybkim tempie za sprawą popularyzacji mediów społecznościowych, które często odgrywają rolę marketingową. W artykule zostały opisane nowe trendy oraz tendencje zmian w zakresie obsługi klienta oraz nowoczesnego marketingu. Wyniki przytoczonych badań dotyczą poziomu skuteczności marketingu społecznościowego, a także ukazują nowe kierunki rozwoju dla wybranych obszarów biznesowych.

Biogram autora

  • Karol Buczek - Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

    Studenckie Koło Naukowe Zarządzania i Ekonomii, kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji.

Bibliografia

Bojanowska A. (2018), Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności marketingowej przedsiębiorstw, „Marketing i Rynek”, nr 4.

Budzanowska-Drzewiecka M. (2021), Wyzwania stosowania działań marketingowych poprzez media społecznościowe z perspektywy zintegrowanej komunikacji marketingowej, „Zarządzanie Mediami”, nr 2.

Dziwulski J., Ogrzebacz T. (2017), Media społecznościowe jako element strategii zarządzania relacjami z klientem w dobie globalizacji, [w:] W. Harasim (red.), Wpływ zglobalizowanego świata na zarządzanie, Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, Warszawa.

Gregor B., Stawiszyński M. (2011), E-commerce wobec wyzwań mediów społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 651.

Iwanowska M. (2016), Zrozumieć media (społecznościowe). Perspektywa psychologiczna, [w:] M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, biznes, kultura. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, Novae Res, Gdynia.

Jaska E., Werenowska A. (2016), Promocja marki w mediach społecznościowych, „Handel Wewnętrzny”, nr 2.

Kachniewska M. (2017), Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych, „Studia Oeconomica Posananiensia”, nr 5.

Li F., Larimo J., Leonidou C.L. (2021), Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda, „Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 49.

Lupa-Wójcik I. (2016), Jakość obsługi klienta w mediach społecznościowych na przykładzie Samsung Polska, [w:] E. Skrzypek (red.), Jakość w systemach zarządzania organizacją w nowej gospodarce, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.

Scheibe A. (2014), Media społecznościowe a możliwości integracji, „Marketing i Rynek”, nr 11.

Siuda D., Grębosz M. (2017), Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych, „Studia i Prace”, z. 48, nr 2.

Stachowiak-Krzyżan M. (2019), Wykorzystanie mediów społecznościowych przez młodych konsumentów w procesach zakupowych, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, nr 31.

Wróblewska W. (2013), Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) jako źródło sukcesu organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 97.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Realizacja strategii zorientowania na klienta w działaniach firm w mediach społecznościowych. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/33, 71-84. https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_06kb

Podobne artykuły

21-30 z 215

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.