Effective time management: Combining work and higher education
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.33/2021_05wgKeywords:
time management, studies, professional work, organization, planAbstract
In today’s world, good time management is essential. People have more and more responsibilities and the day is still only twenty-four hours long. In order to fulfill all the goals for a given time unit, one need’s to properly manage one’s time, which is not easy. The theoretical part of the article discusses the concept of time management. The simplest definition of time management and one of the main methods of time management are discussed. Additionally, the Pareto principle and Parkinson’s law are introduced. In the empirical part of the article, the results of a study conducted with the use of a proprietary questionnaire are analysed. The questionnaire was aimed at economically active students. Most students rate their time management skills as good and see it improving since they combined studies and work. Students also find combining studies and work difficult, requiring good organization. Additionally, the experience of the author, a professionally active third-year undergraduate student at the University of Life Sciences in Lublin, informed the research.In today’s world, good time management is essential. People have more and more responsibilities and the day is still only twenty-four hours long. In order to fulfill all the goals for a given time unit, one need’s to properly manage one’s time, which is not easy. The theoretical part of the article discusses the concept of time management. The simplest definition of time management and one of the main methods of time management are discussed. Additionally, the Pareto principle and Parkinson’s law are introduced. In the empirical part of the article, the results of a study conducted with the use of a proprietary questionnaire are analysed. The questionnaire was aimed at economically active students. Most students rate their time management skills as good and see it improving since they combined studies and work. Students also find combining studies and work difficult, requiring good organization. Additionally, the experience of the author, a professionally active third-year undergraduate student at the University of Life Sciences in Lublin, informed the research.
Downloads
References
Antoszkiewicz J.D. (2012), Funkcjonowanie firmy rodzinnej w świetle zasady Pareto – 20/80, [w:] A. Marjański (red.), Firmy rodzinne – współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Determinanty rozwoju, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź.
Budzisz B. (2011), Narzędzia stosowane w coachingu, „Economy and Management”, nr 3.
Burlita A. (2016), „Człowiek pośpiechu” – o problemach z czasem współczesnego konsumenta, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 254.
Grzyb K., Kryzhanivska V. (2020), Zarządzanie czasem, https://mfiles.pl/pl/index.php/Zarz%C4%85dzanie_czasem [dostęp: 28.10.2021].
Lešková L. (2018), Applying of time-management at students of field of social work, „Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego”, nr 32.
Ogorzelec K. (2018), Wiedza o sobie jako czynnik sprzyjający zarządzaniu czasem pracy i kreowaniu własnego wizerunku w kontekście zarządzania operacyjnego, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości”, t. 45.
Olejniczak A. (2013), Efektywne zarządzanie czasem – wybrane zagadnienia, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, nr 1(7).
Pluta A. (2013), Zarządzanie czasem – mocna czy słaba strona pracownika XXI wieku?, „Edukacja Humanistyczna”, nr 1(28).
Rezmer K. (2020), Metody i techniki zarządzania czasem na przykładzie studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, nr 2.
Wojtoszek K. (2014), Proces twórczy a zarządzanie sobą w czasie na przykładzie pisania rozprawy doktorskiej, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości”, t. 29, nr 4.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.