Call center w przedsiębiorstwie energetycznym. Funkcjonowanie, problemy, wyzwania. Wybrane aspekty

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.27/2018_06md

Słowa kluczowe:

call center, CRM, obsługa klienta, przedsiębiorstwa energetyczne

Abstrakt

Zabezpieczając potrzeby klientów, przedsiębiorstwa energetyczne wykorzystują coraz bardziej złożone narzędzia służące poprawie obsługi klientów. W ostatnim czasie call center jest wypierane przez inne, przede wszystkim on-line’owe kanały komunikacji. W dyskusji nad rolą call center w przyszłości należy wziąć pod uwagę aspekty wpływające na zmiany w tym obszarze, takie jak: preferencje klientów firm energetycznych w zakresie sposobu i zasad kontaktu, rozwój i dostęp do rozwiązań teleinformatycznych, zakres i liczba przetwarzanych danych, wiarygodność w zakresie ochrony danych i ich bezpieczeństwa, wymogi regulacyjne i standardy CSR, a także możliwość aplikacyjna dostępnych narzędzi teleinformatycznych oraz koszty ich wdrożenia. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów funkcjonowania telefonicznego call center, a także wskazanie trendów i kluczowych determinantów kształtujących kierunki rozwoju tego kanału kontaktu firm energetycznych z klientami. Artykuł stanowi wprowadzenie do multidyscyplinarnych dyskusji dotyczących przyszłej roli i zadań call center jako jednego z kanałów kontaktu przedsiębiorstw energetycznych z klientem.

Biogram autora

  • Marek Dżaman - Uniwersytet Warszawski

    Mgr Marek Dżaman – Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski. 

Bibliografia

Corbett M. (2004), Outsourcing revolution: Why it makes sense and how to do it right, Kaplan Business, Chicago.

Drucker P. (1998), Praktyka zarządzania, Czytelnik, Warszawa.

Frąckowiak A., Karłowicz K. (2018), Wdrażanie rozporządzenia RODO w energetyce. Ewolucja, nie rewolucja, część 1, „Energia Elektryczna”, nr 4.

Gans N.K. (2003), Telephone Call Centers: Tutorial, Review, and Research Prospects. „Manufacturing & Service Operations Management”, vol. 5(2), s. 79–141.

Kotler P. (2010), Marketing 3.0. From Products to Customers to Human Spirit, Wiley, Hoboken.

Porter P. (2006), Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

UKE (2017), Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2016 roku, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Warszawa.

URE (2018), Informacje dotyczące zmiany sprzedawcy w wybranych miesiącach za okres od XII 2007 r. do III 2018 r., Urząd Regulacji Energetyki, Warszawa.

Zalega T. (2013), Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, „Konsumpcja i Rozwój”, s. 11.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Call center w przedsiębiorstwie energetycznym. Funkcjonowanie, problemy, wyzwania. Wybrane aspekty. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/27, 75-88. https://doi.org/10.25312/2391-5129.27/2018_06md

Podobne artykuły

21-30 z 90

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.