O czasopiśmie

Czasopismo naukowe „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” jest periodykiem poświęconym problematyce innowacji w teorii i praktyce zarządzania.

Rozwój metod zarządzania, badania ukierunkowane teoretycznie i aplikacyjnie oraz działalność ekspercka służą unowocześnianiu praktyki i realizowaniu jej wyzwań. Dla integrowania i inspirowania środowiska naukowego niezbędna jest wymiana myśli i doświadczeń oraz prezentacja wyników badań i studiów. „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” stworzyło naukowe forum dyskusji przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy, analizujących z własnej perspektywy badawczej problemy zarządzania i ich uwarunkowania oraz kreujących i rozwijających nowe tendencje w zarządzaniu.

„Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” jest czasopismem kierunku Zarządzanie i transport, wydawanym przez Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi. Ma status półrocznika i ukazuje się od 2005 roku. Czasopismo jest recenzowane i ma zasięg ogólnopolski. Posiada numer DOI 10.25312/2391-5129. Na liście czasopism MEiN z dnia 17 lipca 2023 otrzymało 40 p. (poz. 32101). Indeksowane jest w bazach: Pol-index i Index Copernicus (ICV 2020 92,06) oraz obecne w bazach BazEcon i BazHum.

Czasopismo w lipcu 2021 zostało przyjęte do bazy European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences ERIH PLUS, ogólnodostępnego indeksu czasopism naukowych z dziedzin humanistycznych i społecznych, tworzonego przez Norwegian Center for Research Data.

Profil czasopisma w bazie: https://dbh.nsd.uib.no/publiseringskanaler/erihplus/periodical/info?id=5...

Redakcja czasopisma kieruje się zasadami etyki wydawniczej wg diagramów COPE (Comittee on Publication Ethics). 

W czasopiśmie zamieszczane są publikacje z następujących zakresów:
I Studia teoretyczne, II Wyniki badań empirycznych, III Prace młodych naukowców i studentów, IV Recenzje, V Informacje o odbytych i planowanych konferencjach i zjazdach.

Zapraszamy autorów do publikowania w naszym czasopiśmie.

Specyfika periodyku

Periodyk obejmuje szeroki zakres tematów związanych z innowacyjnym zarzadzaniem i ma na celu przekazanie aktualnej wiedzy i analizy dotyczącej zarządzania innowacjami w różnych obszarach gospodarki i biznesu. Czasopismo publikuje zarówno artykuły naukowe, które prezentują oryginalne badania i analizy z zakresu innowacyjnego zarządzania, jak również artykuły praktyków, które koncentrują się na aplikacyjnych aspektach i studiach przypadków związanych z sukcesem innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych. Dzięki temu czasopismo stanowi platformę dla wymiany wiedzy i doświadczeń między badaczami, praktykami i decydentami. Periodyk jest interdyscyplinarny, łącząc różne dziedziny i dyscypliny nauki, np. nauki społeczne i inżynieryjno-techniczne, w tym między innymi zarządzanie i jakość, ekonomię i finanse, nauki o bezpieczeństwie, a także transport. Zamysłem jest zrozumienie innowacyjności i zarządzania innowacjami z różnych perspektyw i zastosowanie tej wiedzy w praktyce. Publikowane artykuły analizują również przyszłość innowacyjności i zmiany, które mogą wpłynąć na gospodarkę i biznes.

Identyfikatory

ISSN: 1895-5088 (wersja drukowana), e-ISSN: 2391-5129 (wersja elektroniczna)

Teksty zamieszczane w „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” są opatrzone indywidualnymi, niepowtarzalnymi identyfikatorami DOI [10.25312/2391-5129].

Indeksacja i punktacja

W punktacji MNiSW czasopismo zdobyło w  2010 roku 2 punkty, do 6 p. w 2016 r. W wykazie czasopism naukowych MEiN z 2021 r. uzyskało 20 punktów.

Czasopismo o zasięgu międzynarodowym (DOI 10.25312/2391-5129) indeksowane jest obecnie w bazach:

BazEkon

BazHum

Biblioteka Nauki

EBSCO

ERIH Plus

ICI Journals Master List / ICI World of Journals

PBN/POL-Index

Periodyzacja

Czasopismo ukazuje się dwa razy w roku jako półrocznik, w miesiącach lipiec i grudzień.

Języki publikacji

Preferowane są artykuły w językach: angielskim, polskim, niemieckim.

Wersja pierwotna

Wersją pierwotną czasopisma jest wersja drukowana. Drukowaną wersję periodyku można zamawiać na stronie wydawnictwa.

Poziom naukowy

W czasopiśmie „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” mogą być opublikowane tylko artykuły oryginalne i spełniające kryterium wysokiego poziomu naukowego (zob. informacje dla autorów).

Redakcja zachęca do nadsyłania tekstów będących formą dyskusji naukowej z artykułami wcześniej opublikowanymi na łamach czasopisma. Wszelkie formy wypowiedzi pisemnej (listy, polemiki), w których autorzy rozpatrzą zagadnienia w sposób naukowy (drogą szeregu pytań i odpowiedzi, wymiany myśli, stawiania i wykazywania słuszności twierdzeń oraz ich krytykowania) – zostaną opublikowane w czasopiśmie po akceptacji redakcji.

Zapewnienie wysokiego poziomu prac naukowych publikowanych na łamach „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” jest możliwe dzięki rzetelnym procedurom recenzyjnym praktykowanym w Redakcji (zob. procedury recenzyjne) oraz respektowaniu zasad etyki publikacyjnej (zob. zasady etyczne) wypracowanych przez Komitet Etyki Wydawniczej (Comittee on Publication Ethics – COPE).

Historia czasopisma

Czasopismo „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” zostało zarejestrowane w kwietniu 2005 r. jako półrocznik wydawany przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi (obecnie Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi). Redaktorem naczelnym została prof. Halina Worach-Kardas. Pierwszy numer opublikowano w 2005 roku. Od roku 2010 redaktorami naczelnymi byli: prof. Stanisława Wilmańska-Sosnowska, prof. Ewa Łazarow, prof. Beniamin Włoszczowski i dr Ewa Miłkowska. W 2011 dr Ewę Miłkowską zastąpił dr Jacek Cheda. Od 2012 roku nastąpiła kolejna zmiana redakcji. Nowym redaktorem naczelnym został dr hab. Zenon Ślusarczyk, a od 2013 r. jego zastępcą dr inż. Jerzy Janczewski, którzy pełnią te role do chwili obecnej.

Wydawca i właściciel czasopisma

Czasopismo jest wydawane przez Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Polska. Właścicielem czasopisma jest Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi. Czasopismo wydawane jest ze środków Właściciela. Wydawca nie pobiera żadnych opłat od autorów. Możliwe jest publikowanie reklam związanych z zakresem tematycznym czasopisma (konferencje, wydarzenia, publikacje).