Creating the image of the city using Marketing Mix tools – the example of the city of Lublin
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09knKeywords:
marketing, territorial marketing, city promotion, social media, 4PAbstract
Marketing tools are used successfully in many areas. One of them is the promotion of a city or a given region. All activities aimed at learning about the needs of residents, introducing changes that would meet them, and increasing the popularity of a given region can be called territorial marketing. This article aims to show the directions of the city’s development by analyzing the changes that have occurred in recent years, taking into account the most important ways of promoting Lublin.
Downloads
References
Chrząścik M. (2012), Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu terytorialnego, „Administracja i Zarządzanie”, nr 9.
Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Gnat A. (2015), Rola mieszkańców w komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Tarnowo Podgórne, „Handel Wewnętrzny”, nr 4(357).
Lublin. Miasto inspiracji, Urząd Miasta Lublin, https://lublin.eu
Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Szajc S., Żyśko R. (2012), Strategia rozwoju Lublina na lata 2013–2020, https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/mieszkancy/edukacja/dla_studenta/miejski_program_stypendialny_2019-2020/strategia_rozwoju_lublina_2013-2020.pdf
Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków.
Wodyński W. (2007), Strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych, „Współczesna Ekonomia”, z. 1, nr 3.
Wyrwisz J. (2015), City placement w promocji Lublina, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 40.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.