Creating the image of the city using Marketing Mix tools – the example of the city of Lublin

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09kn

Keywords:

marketing, territorial marketing, city promotion, social media, 4P

Abstract

Marketing tools are used successfully in many areas. One of them is the promotion of a city or a given region. All activities aimed at learning about the needs of residents, introducing changes that would meet them, and increasing the popularity of a given region can be called territorial marketing. This article aims to show the directions of the city’s development by analyzing the changes that have occurred in recent years, taking into account the most important ways of promoting Lublin.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Klaudia Nowak, University of Life Sciences in Lublin

    Faculty of Production Engineering, field of study: management and production engineering, Student Scientific Club of Management and Economics.

References

Chrząścik M. (2012), Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu terytorialnego, „Administracja i Zarządzanie”, nr 9.

Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Gnat A. (2015), Rola mieszkańców w komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Tarnowo Podgórne, „Handel Wewnętrzny”, nr 4(357).

Lublin. Miasto inspiracji, Urząd Miasta Lublin, https://lublin.eu

Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Szajc S., Żyśko R. (2012), Strategia rozwoju Lublina na lata 2013–2020, https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/mieszkancy/edukacja/dla_studenta/miejski_program_stypendialny_2019-2020/strategia_rozwoju_lublina_2013-2020.pdf

Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.

Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków.

Wodyński W. (2007), Strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych, „Współczesna Ekonomia”, z. 1, nr 3.

Wyrwisz J. (2015), City placement w promocji Lublina, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 40.

Downloads

Published

2024-06-24

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Creating the image of the city using Marketing Mix tools – the example of the city of Lublin. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 1/32, 121-130. https://doi.org/10.25312/2391-5129.32/2021_09kn

Similar Articles

1-10 of 136

You may also start an advanced similarity search for this article.