Wpływ logistycznej obsługi klienta w e-commerce na zakupy w sklepie internetowym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/ziwgib.796

Słowa kluczowe:

handel elektroniczny, logistyczna obsługa klienta, sklep internetowy

Abstrakt

Artykuł koncentruje się na analizie roli logistycznej obsługi klienta w sektorze e-commerce, wykorzystując przykład StrefaSupli.pl – sklepu internetowego specjalizującego się w sprzedaży suplementów diety. Podkreśla, że efektywna logistyka jest kluczowym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepu oraz zadowolenie klientów. Artykuł omawia główne elementy logistycznej obsługi. Szczególna uwaga poświęcona została strategiom minimalizowania błędów w realizacji zamówień oraz optymalizacji procesów, które wpływają na terminowość dostaw. Wskazano również na znaczenie komunikacji z klientem w kontekście logistyki – informowanie o statusie zamówienia, możliwość śledzenia przesyłek oraz elastyczne procedury zwrotów i reklamacji. Przykład StrefaSupli.pl ilustruje, że spersonalizowane podejście do logistyki, w tym szybka realizacja zamówień oraz dbałość o ich odpowiednie zabezpieczenie, buduje lojalność klientów i pozytywny wizerunek marki.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogramy autorów

  • Daniel Tokarski - Uniwersytet Łódzki

    Nauczyciel akademicki w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku Inżyniera budowy przy realizacji inwestycji logistycznych, infrastrukturalnych i mieszkaniowych.

  • Justyna Fałek - Społeczna Akademia Nauk

    Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie, specjalność logistyka na Wydziale Zarządzania Społecznej Akademii Nauk w Łodzi.

Bibliografia

Choi S.H. (2019), The Effect of Logistics Services, Corporate Image, Product Reliability & Customer Services on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in e-Commerce, “Journal of Digital Convergence”, vol. 17(6), pp. 159–167.

Deliçay M. (2021), Perakende e-ticaretin yükselişi-fırsatlar, sorunlar ve öneriler, Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı.

Dobrzyński M. (2007), Strategie obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Białystok: Wydawnictwo Politechniki Białostockiej.

Fechner I. (2007), Zarządzanie łańcuchem dostaw, Poznań: Wyższa Szkoła Logistyki.

Fertsh M. (2016), Słownik terminologii logistycznej, Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.

Iwańska-Knop K. (2015), Logistyczna obsługa klienta jako determinanta zakupów w handlu elektronicznym, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 117, pp. 133–142.

Juszczyk M. (2005), Funkcjonowanie rejonowych baz materiałowych w łańcuchu logistycznym podsystemu zaopatrywania SZ RP, Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.

Kin-Dittmann I. (2007), Handel elektroniczny w Polsce, [in:] L. Olszewski (ed.), Dynamika działalności gospodarczej w warunkach globalizacji, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Konopielko Ł., Wołoszyn M., Wytrębowicz J. (2016), Handel elektroniczny – ewolucja i perspektywy, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego.

Krzepicka A. (2011), Czynniki decydujące o trwałości relacji z klientami, [in:] B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (eds.), Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.

LaLonde B.J., Zinszer P.H. (1976), Customer Service: Meaning and Measurement, Chicago: National Council of Physical Distribution Management.

Majchrzak-Lepczyk J. (2014), Obsługa klienta w wymiarze logistyczno-marketingowym, “Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 2, pp. 15–20.

Petrykowska J. (2009), Funkcje logistyki w procesie obsługi klienta, “Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia”, t. 40, pp. 19–28.

Piszcz A. (2016), Rozwój handlu internetowego w Polsce, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie”, nr 38(111), pp. 297–305.

Sevim Ş., Akdemir A., Vatansever K. (2008), Lojistik faaliyetlerinde dış kaynak kullanan işletmelerin aldıkları hizmetlerin kalitesinin değerlendirilmesine yönelik bir inceleme, “Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi”, vol. 13(1), pp. 1–27.

Tokarski D., Fajczak-Kowalska A. (2024), Optimization of consumer decisions and the impact of selected factors on purchasing behavior in polish e-commerce, “Economics and Environment”, vol. 88, no. 1, pp. 1–11.

Tokarski D., Pisarek-Bartoszewska R., Jeznach K., Sahinalp M.S. (2024), The impact of logistics and marketing customer service in e-commerce for freight forwarding and international transport, “Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series”, no. 207, pp. 623–636.

Opublikowane

2025-07-11

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Wpływ logistycznej obsługi klienta w e-commerce na zakupy w sklepie internetowym. (2025). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/40, 163-176. https://doi.org/10.25312/ziwgib.796

Podobne artykuły

31-40 z 53

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.