Creative education. Good practices
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5145.13/2018_181-190Keywords:
education, creative education, education reform, project methodAbstract
From the beginning of 2017 education reform has been introduced in Poland. The main objective is to better prepare students for individual development and the needs of postmodern society and the labour market. Therefore, today, more and more emphasis is placed on entrepreneurship, creativity and innovation. An example of an initiative that perfectly fits into such a trend is the nationwide Review of Innovation and Creativity in Education organised for five years by the Academy of Humanities and Economics in Lodz. This article presents selected achievements of the laureates of the Review. Analysis of these examples indicates that creative education does not simply constitute the joy of freeing expression in oneself and others, but also provides the satisfaction of jointly changing the world for the better. From this perspective, the pupils’ potential constitutes the foundation for tomorrow’s education.
Downloads
References
Dewey J., Jak myślimy?, PWN, Warszawa 1988.
Dewey J., Moje pedagogiczne credo, PWN, Warszawa 2005.
James W., Pragmatyzm, Książka i Wiedza, Warszawa 1957.
James W., Pojęcia filozoficzne a praktyczne wyniki, [w:] H. Buczyńska-Garewicz, James, Wiedza Powszechna, Warszawa 2001.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. 2017, poz. 356.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz szkoły branżowej II stopnia, Dz.U. 2018, poz. 467.
Szymański M.S., O metodzie projektów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.